<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری آموزش جرئت ورزی</span>
تاریخ انتشار:
20 فوریه 2021
دسته بندی:

مهارت­های زندگی: روان­شناسان در دهه­های اخیر، در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات اجتماعی به این نتیجه رسیده­اند که بسیاری از اختلالات و آسیب­ها، در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش، عدم احساس کنترل و کفایت شخصی، جهت رویارویی با موقعیت­های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشکلات و مسائل زندگی به شیوه مناسب، ریشه دارد. بنابراین با توجه به تغییرات و پیچیدگی­های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی، آماده سازی افراد، جهت رویارویی با موقعیت­های دشوار، امری ضروری به نظر می­رسد. در همین راستا، روان­شناسان با حمایت سازمان­های ملی و بین­المللی، جهت پیشگیری از نابهنجاری­های اجتماعی و بیماری­های روانی، آموزش مهارت­های زندگی را در سرتاسر جهان آغاز نموده­اند(فلاح زاده، 1388).

آنچه که امروزه به مهارت­های زندگی مشهور است، حاصل کار پژوهش­گران عصر حاضر نیست بلکه بسیاری از این مهارت­ها در لابلای تعالیم دینی به خصوص قرآن کریم و احادیث معصومین(ع) بیان شده است. عبارت مشهور«من عرف نفسه، فقد عرف ربه» از امام علی(ع) سرلوحه بهره­مندی از یک زندگی مطلوب و مؤثر است و مهارت­های زندگی بدون خودشناسی بی­معناست. هرگاه مجموعه­ای از مهارت­های زندگی را در نظر بگیریم، خواهیم دید که تقریباً هیچ موردی از آن­ها در تعالیم قرآن کریم و بزرگان دین ما ناگفته نمانده است(طارمیان و همکاران، 1382: 3). مهارت­های زندگی روش­ها و مهارت­های اصلی و ضروری برای یک زندگی سالم و سازنده است. این مهارت­ها، مجموعه­ای از توانایی­ها هستند که سبب سازگاری ما با محیط و شکل­گیری رفتارهای مثبت و مفید می­شوند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:84صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0