<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری خود انگاره</span>
تاریخ انتشار:
13 ژانویه 2021
دسته بندی:

خودانگاره : یک رشته صفات، توانایی ها، نگرش ها و ارزش هایی است که فرد معتقد است او را توصیف می کنند(برک، 1387، ص444). خود ادراكي مجموع هاي از افكار و احساسات فردي است كه انسان به خودش ارجاع مي دهد(روزنبرگ 1979). خود ادراكي در فرآيند تعاملات  بين فرد و ديگران شكل مي گيرد و افراد براي خودافزايي در اين فرآ يند تلاش مي كنند.اهميت خود انگاره، به خوبي در نظريه هويت اجتماعي مطرح شده است كه بيان مي كند خودانگاره، باور فردي و احساسي فراست كه فرد در مورد خود دارد؛ اين نظريه شامل دو مؤلفه هويت فردي و هويت اجتماعي است. هويت فردي اشاره به رده بندي خود فرد بر طبق و يژگيها ي خاص(خجالتي بودن، مهربان بودن و …) دارد و هويت اجتماعي مربوط به تعريف خود بر حسب طبقات اجتماعي خاص است(آندروود، به وند و بائر، 2001) شخصیت نام ونشان تجاری و مصرف کنندگان ، هردو پایدار هستند(تان2004) و همان طور که فورنیر (1998) پیش تر بیان می کند از آن براي شرح و پيش بيني اعمال و رفتار مصرف كنندگان استفاده مي شود.

هوساني و مارتين (2011) اذعان دارند که بيشتر پژوهش هاي انجام شده  در زمينه خود ادراكي، دو بعد خود نگاره واقعي و ايده آل را مورد بررسي قرار داده اند.تصویر ذهنی می­تواند مربوط به خود فرد باشد که در این صورت از آن به «خودانگاره یا خود پنداره» تعبیر می­شود؛ و می­تواند به هرچیز دیگری غیر از خود مربوط شود که در این صورت همان «تصویر ذهنی» نامیده می­شود. بنابر این تصویر ذهنی، عامِ مطلق و خودانگاره خاصِ مطلق است. خودانگاره یا خودپنداره، به تصویر ذهنی هر شخص (حقیقی یا حقوقی) در باره خودش اطلاق می­شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  15 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0