<span itemprop="name">مفهوم ومبانی نظری اولویتبندی تامین کنندگان شرکت نیرومحرکه</span>
تاریخ انتشار:
26 فوریه 2021
دسته بندی:

در تعریفی بسیار ساده، تصمیم­گیری عبارتست از انتخاب یک راه از میان راه­های مختلف.همان­طور که از این تعریف برداشت می­شود، کار اصلی تصمیم­گیرنده دریافت راه­های ممکن و نتایج ناشی از آن­ها وانتخاب اصلح از میان آنها است، و اگر وی بتواند این انتخاب را به نحوی درست و مطلوب انجام دهد تصمیم­های او مؤثر و سازنده خواهند بود. تصمیم­گیرنده ممکن است با توسل به قدرت­های ماوراء الطبیعه، تجربه، اشراق یا اتفاق و تصادف، تصمیم­گیری کند، اما هدف اصلی در اینجا اشاره­ای اجمالی به شیوه­ها و تکنیک­هایی از تصمیم­گیری است که کار اخذ تصمیم علمی را برای مدیر میسر می­سازد و او را در اخذ تصمیم­های سریع و صحیح یاری می­دهد.(صفرزاده،1385 ).فرایند تصمیم­گیری نهایتا عبارتست از یک شق از میان شقوق مختلف. حال باید ببینیم که معیار انتخاب چه باید باشد، بر اساس چه چیزی می­گوییم این راه مطلوب است یا مطلوب نیست، و بر چه اساسی یک راه را بر دیگری ارجح می­شماریم و آن را انتخاب می­کنیم.

پاسخ به این سوال در اغلب موارد روشن نیست. راه(الف) ممکن است از یک نظر خوب تلقی شود ولی از یک دید دیگر، چندان خوب نباشد. بدین جهت ما باید معیار و ملاکی در دست داشته باشیم تا کار انتخاب شده را بر اساس آن انجام دهیم.معیارهایی که مدیران برای اخذ تصمیم و انتخاب بکار می­ببرند، عواملی هستند که در راه رسیدن به هدف سازمان دارای اهمیت­اند. از طریق تجزیه و تحلیل­های علمی و بررسی هدف­ها و خط مشی­های سازمان می­توانیم این معیارها را بشناسیم و عملیات را به کمک آنها مورد سنجش قرار دهیم. به عنوان مثال، هزینه یا سود می­تواند معیاری برای سنجش راه­های مختلف و انتخاب یک راه از بین راه­های گوناگون باشد. یکی از اساسی­ترین گام­ها در تصمیم­گیری، یافتن معیار و ارزیابی راه­ها به وسیله آن است. (ونوس ، پرچ ، 1385).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  48 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0