<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری فناوری اطلاعات6</span>
تاریخ انتشار:
15 می 2021
دسته بندی:

تشريح فناوري اطلاعات و انواع سيستمهاي اطلاعاتي: داده ها گروهي از نمادها (کلمات، اعداد، نمودارها و …) هستند، که رخداد را نشان مي دهند. داده ها حقايقي هستند که از طريق مشاهده و تحقيق بدست مي آيند و سرانجام مواد خام و اوليه اي هستند که پردازش نشده اند. داده ها از منابع خارجي و داخلي اخذ مي شوند. داده هاي گرفته شده از منابع خارجي به آساني قابل استفاده اند (صورت وضعيت بانکي، صورت حساب خريد). اما براي جمع آوري داده ها از منابع داخلي، نياز به اندازه گيري مناسب فعاليتهايي است که در داخل جريان دارد و براي ثبت آنها سيستمهايي وجود دارد ثاقب تهراني و تدين(1384).

به عبارت ديگر داده حقايق و پديده هايي هستند که در رابطه با يک شيء و يا يک پديده به طور عام مطرح مي شوند و يک ويژگي از آن پديده را به ما منتقل مي کند، به خودي خود مفهوم دارند ولي کاربردي براي آنها متصور نيست، اما اگر مورد پردازش قرار گيرند و به اطلاعات تبديل شوند داراي معنا مي شوند صرافي زاده و پناهي(1381).داده عبارتست از شرح و توصيف مقدماتي از اشياء، حوادث، فعاليتها و تعاملاتي که ثبت و ضبط گرديده و نيز طبقه بندي و ذخيره شده است اما سازماندهي نشده اند و معني خاصي از آن انتقال نمي يابد. داده مي تواند شامل اعداد و ارقام، حروف، تصاوير، اصوات و … باشد توربان،مکلن،ودربه2002) و يا داده چيزي است که براي تصميم گيري، محاسبه و يا اندازه گيري مورد استفاده قرار مي گيرد براي مثال داده ممکن است تعداد ساعات کارکرد هريک از کارکنان شرکت باشد بهشتيان و ابولحسني(1373).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:42 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0