<span itemprop="name">معرفی مفهوم سرمایه اجتماعی</span>

معرفی مفهوم سرمایه اجتماعی: مفهوم سرمایه اجتماعی در آغاز توسط جامعه شناسان معرفی گردید و در تحقیقات آنها مورد استفاده قرار گرفت.این مفهوم به تدریج علاوه بر آنکه در جامعه شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد مورد استفاده قرار گرفته است، در رشته‌های سازمان و مدیریت طرفداران زیادی پیدا کرده است( الوانی و نقوی، 1381). محققان بر مفهوم سرمایه اجتماعی به منزله یک تشریح جامع برای بیان دلایل اینکه چرا بعضی جوامع قادرند تا مشکل‌های جمعی را با همکاری یکدیگر حل نمایند در حالیکه بعضی جوامع در متحد کردن افراد حول هدفهای مشترک، ناتوان هستند، متمرکز می‌گردند( برهم و رهان، 1997).

از سرمایه اجتماعی با توجه به دیدگاه نظریه پردازان تعاریف مختلفی به عمل آمده است که به تعدادی از آنها اشاره می‌شود: به عقیده کلمن (2009) سرمایه اجتماعی قدرت و توانایی مردم برای برقراری ارتباط با یکدیگر است. او در سالهای بعد بیان می‌کند که سرمایه اجتماعی شاکله ساختاری روابط بین و میان فعالان اجتماعی است. ناهاپیت وگوشال (1998) سرمایه اجتماعی را مجموعه منابع واقعی و بالقوه ای می‌دانند که در شبکه روابطی که زیر نفوذ فرد یا واحد اجتماعی است ریشه دارد، از طریق این شبکه قابل دسترسی است و از همین شبکه ناشی شده است. بنابر این، سرمایه اجتماعی هم شبکه و هم داراییهایی است که ممکن است از طریق شبکه آماده شده باشد (فقیهی و فیضی، 1388).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری سرمایه اجتماعی در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  50 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0