<span itemprop="name">مروری بر مفهوم شهروند حرفه ای</span>

مروری بر مفهوم شهروند حرفه ای: شهروندی زاییده زیستن در دنیای معاصر است. شهروندی با تأکیداتی تازه در تلاش است با ایجاد تفاهم در زنگی اجتماعی را پیشرفت و ارتقا جامعه را هموار سازد. شهروندی با حقوق انسانی در زندگی اجتماعی پیوند خورده است(پارکر،2009).شهروندی جریانی است که در بستر خود، منجر به رشد شهروندانی می‌شود که نه‌تنها از حقوق آزادی برخوردارند، بلکه وظایفی را هم به‌منظور تضمین عدالت در جامعه بر عهده می‌گیرند و درنهایت امکان مشارکت افراد در فعل‌وانفعالات اجتماعی را فراهم می‌گرداند. شهروندی نوعی قرارداد اجتماعی است که هدف اصلی آن ارتقا رفاه و امنیت در سطح جامعه است و ضرورتاً به این امر می‌پردازد که افراد یک جامعه چگونه باید رفتار کنند تا به این هدف برسند (قائدی، 1390).

شهروندی موقعیتی، است که به اعضای جامعه اعطا می‌گردد. همه افرادی که صاحب چنین موقعیتی هستند ضمن اینکه از حقوقی برخوردار می‌باشند باید وظایفی را نیز که از آن موقعیت برمی‌خیزد بر عهده گیرند به‌عبارت‌دیگر هر موقعیت اعطاشده حقوق و مسئولیت‌هایی را نیز شامل می‌شود ( فتحی و اجارگاه، ۱۳۸۵).شهروندی را باید ایجاد نشر و خلق‌وخوی شهروندی، تمایل داشتن به عمل در جهت نفع عموم و همچنین دقیق و حساس بودن نسبت به عواطف، نیازها و نگرش‌های دیگران قلمداد نمود. شهروندی بر تعهد یا وظیفه‌ای که برای دیگران مناسب است دلالت دارد(شریفی واسلامیه، ۱۳۹۰).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری شهروند حرفه ای در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 34 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

0