<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه رقابت سازمانی مهدوی کیا</span>
تاریخ انتشار:
20 می 2022
دسته بندی:

رقابت پذیری: استراتژیهای رقابتی، طبق نظر مایكل پورتر، سه زمینه قابل بررسی است. گاهی شركتها به دلیل شرایط ویژه ای كه دارند می توانند قیمت تمام شده كمتری از دیگران داشته باشند و به همین دلیل دارای توان رقابت در زمینه قیمت گذاری اند؛ مانند شركتهایی كه با منابع ارزان تر، نیروی انسانی مناسب تر و استفاده از ظرفیت تولیدی بیشتر، دارای هزینه تمام شده مطلوب تری نسبت به رقبا هستند. همین عامل توان رقابتی آنان در صحنه بازار می شود و در واقع آنان تعیین كننده قیمت در بازار نیز خواهند بود.در مواردی نیز ممكن است مهم ترین توان رقابتی شركتها ناشی از متمایز بودن هر یك از عناصر آمیخته بازاریابی باشد؛ مانند متمایز بودن نوع رنگ، بسته بندی، ظاهر و مدل، خدمات پس از فروش، قیمتها و شیوه دریافت آن، كانالهای توزیع و نوع تبلیغات. همین عوامل باعث جذب و جلب انواع مشتریان بازار می شود و سهم بازار شركت را نسبت به رقبا تقویت می كند. سومین استراتژی رقابت را می توان در نوع انتخاب بازارها جستجو كرد كه آن را «بازار كانون» می نامند؛

یعنی انتخاب گوشه یا بخشی از یك بازار و نفوذ عمیق در آن به گونه ای كه رقبا نتوانند یا نخواهند به مقابله با آن بپردازند(گاسپار و همكاران2006).شركتها را می توان به دو گروه رهبر و دنباله رو تقسیم كرد. رهبران آنهایی هستند كه بیش از 50 درصد سهم بازار محصول را در اختیار دارند و دنباله روها آنهایی هستند كه سهم بازار ناچیزی دارند. اكنون به شرح روشهای رقابتی این دو گروه می پردازیم:فیلیپ كاتلر دو استراتژی اصلی همراه چند استراتژی فرعی برای رهبران بازار مطرح می سازد:بسط و گسترش بازار كل شامل استراتژیهای:الف) استفاده كنندگان جدید. جلب كسانی كه تا كنون از محصولات شركت استفاده نكرده اند.ب) كاربردهای جدید. یافتن مصارف جدید برای محصول.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات رقابت پذیری همراه پرسشنامه استاندارد  مهدوی کیا(1390)در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: 6 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها: 10 گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0