<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری کارایی ضریب قیمت به سود</span>
تاریخ انتشار:
9 آوریل 2021
دسته بندی:

در بازارهای مالی دنیاهر روز میلیون ها سهم و اوراق بهادار معامله می‎شودکه قیمت این اوراق بطور متقابل برهم تاثیر گذار می باشند و حجم معاملات را تعیین می کند. (بورس م. آ., 1391)از آنجایی که بازار های مالی در هر کشور نقش تعیین کننده ای در تخصیص بهینه منابع اقتصادی به فعالیت های سودآور دارند هدایت سرمایه به سمت بهینه نیازمند الگوها و برنامه هایی می باشد، برای تخصیص بهینه این سرمایه ها، سرمایه گذاران نیازمند آگاهی از اطلاعات موجود در بازارها در مورد سهام یا اوراقی هستند که در دست آنهااست و قصد انجام معامله بر روی این اوراق را دارند، نیاز به این اطلاعات و تجزیه و تحلیل و ارزیابی این اطلاعات موجب پیدایش فرضیه بازار کارا شده است.

یکی از پایه های اساسی نظریه مدرن مالی  طی سال های دهه 1950میلادی نظریه بازار کارا می باشد، پایه اساسی این نظریه اطلاعات است بنحوی که بازارکارا را به بازاری اطلاق می کنند که درآن قیمت اوراق بهاداری همچون سهام عادی منعکس کننده تمام اطلاعات موجود است. (عبده تبریزی, حسین, 1377) از اوایل قرن بیستم اعتقاد گروهی از دست اندر کاران بازارهای اوراق بهادار بر این بود که مطالعات تاریخی قیمت ها یک روند را به ما نشان می دهد و حاوی اطلاعات مفیدی برای پیش بینی قیمت ها در آینده است، زیرا با بدست آوردن روندالگوی تغییرات شناخته شده و الگو به ما می گوید که هرچند وقت یکبار روند خاصی رخ می دهد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  18 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0