<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری گردشگری (توریسم)</span>
تاریخ انتشار:
22 مارس 2022
دسته بندی:

گردشگری (توریسم): به مجموعه فعالیت ها و اقداماتی گفته می شود که به شکلی مرتبط با فرد گردشگر صورت می گیرد، به همراه کلیه فعالیت هایی که گردشگران در هنگام مسافرت به مکانی خارج ازمحل سکونت شان انجام می دهند. بنابراین ویژگی اصلی توریسم این است که در درجه اول به سفری اطلاق می شود که دور از خانه یا محل کار است و دوم اقامت کوتاه مدتی است که گاهی ممکن است بدون توقف شبانه باشد(شهیدی و همکاران، 1388؛101). گردشگري يكي از بخش هايي است كه به دليل تأثير ات مثبت اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي امروزه مورد توجه جدي كشورهاي مختلف قرار گرفته است. صنعت گردشگري به لحاظ درآمدزايي و تأثير در رشد اقتصادي كشورها در حال تبديل شدن به صنعت اول در جهان است طوري كه بسياري از كشورها با ايجاد زمينه ها و زير ساخت هاي مناسب در صدد بهره برداري از مزاياي اين صنعت هستند. براي اغلب اين كشورها گردشگري منبع مهمي براي فعاليت هاي تجاري، كسب درآمد، اشتغال زايي و مبادلات خارجي محسوب مي شود. بسياري از اين كشورها سالانه درآمد سرشاري از اين صنعت به دست مي آورند براي مثال در طي دو دهه گذشته استراليا از اين بخش 50 بيليون دلار درآمد به دست آورده است. صنعتي كه به دليل آلودگي و پيامدهاي منفي كم تر ي كه به همراه دارد صنعت پاك ناميده مي شود.

به تبع از كشورهاي موفق در صنعت گردشگری, ديگر كشورها نيز انگيزه ی توسعه اين بخش را مورد توجه قرار داده اند تا از مزيت هاي آن بي نصيب نباشند ولي دست يابي به مزيت نسبي در اين بخش نيازمند ايجاد زيرساخت هاي مناسب، تأمين نيازمندي هاي توريست ها و ايجاد تسهيلات مطلوب گردشگري است. با توجه به تعدد نيازهاي گردشگري به عنوان عوامل جذب و توسعه گردشگري، توسعه اين بخش مستلزم شناخت اين نيازمندي ها و تأمين آن از سوي مقصد است. طوري كه بر اساس اين نيازها و خواسته هاي توريست ها ، مناطق مختلف گردشگري با ويژگي منحصر به فرد شكل گرفته اند و نوع شناسي هاي مختلفي از گردشگري ارائه شده است.كشورهاي مقصد براي موفقيت در جذب گردشگران بايستي با توجه به ويژگي هاي فرهنگي و جغرافيايي خود نسبت به فراهم آوردن زيرساخت ها ي لازم و تبديل شدن به مقصد گردشگران در حوزه خاص خود اقدام نمایند. اين كار نيازمند رويكردي نظام گرا نسبت به بخش گردشگري است تا از طريق ايجاد و تأمين تسهيلات مورد نياز زمينه توسعه گردشگري را فراهم نمايند .از آنجا كه وجود تسهيلات مورد نياز اولين گام در جذب و نگهداري گردشگران در معني تقاضاي مجدد آن ها است از اين رو شناخت وضعيت منطقه از حيث وجود سطحي از اين عوامل، زمينه را براي آشنايي با وضعيت گردشگري منطقه و آسیب شناسي و توسعه ی آن فراهم می آورد, تا با تأمين انتظارات و نيازهاي گردشگران، رضايت و وفاداري آن ها را نسبت به مقصد ايجاد نمايند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 21 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0