<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  کیفیت زندگی کاری</span>
تاریخ انتشار:
28 ژانویه 2022
دسته بندی:

کیفیت زندگی کاری: منابع انسانی مناسب به عنوان دارایی‌هاي هوشمند و مهمترین سرمایه هر سازمان بوده و عملکرد سازمان از لحاظ کارایی و اثربخشی تا حد قابل ملاحظه‌اي به کاربرد مناسب، صحیح و مؤثر آن بستگی دارد. توجه به انسان به عنوان گرامی ترین و پیچیده ترین گوهر آرامش در نقش یکی از عناصر تأثیرگذار و اساسی هر سازمان است که از توانایی بالایی در پیشبرد امور و بروز تحول برخوردار است. در جامعه امروز کیفیت زندگی کاري به صورت یکی از مهم ترین اهداف سازمان و کارکنان آن در آمده است. از آن جا که بین اقدامات مدیریت منابع انسانی و کیفیت زندگی کاري رابطه مستقیمی وجود دارد، از این رو حیات مجدد بخشیدن به کارکنان، از طریق ارتقاي کیفیت زندگی کاري، کلید موفقیت هر سازمان محسوب می‌شود. بر این اساس بسیاري از صاحب نظران میان کیفیت زندگی کاري و عملکرد کارکنان رابطه مستقیمی قائل اند و از این رو کیفیت زندگی کاري را به عنوان شاخص و ملاك بسیار معتبري براي سنجش میزان موفقیت مدیران در انجام مسئولیت‌ها و تحقق اهداف آن ها به حساب می‌آورند.

هدف از کیفیت زندگی کاري را باید بهبود بهداشتی (فیزیکی و روانی) کارکنان و بهبود بهره‌وري سازمانی دانست اهداف اساسی یک برنامه کیفیت زندگی کاري اثربخش، بهبود شرایط کاري (به طور عمده از دیدگاه کارکنان) و اثر بخشی سازمانی بیشتر (از دیدگاه کارفرمایان) می‌باشد. نویسندگان دیگري نیز اهداف اساسی کیفیت زندگی کاري را ایجاد علاقه و رضایت از کار، ایجاد رقابت مفید و سازنده بین کارکنان، امنیت شغلی، اعتماد به مقامات بالاتر بیان کرده اند.اصطلاح کیفیت زندگی کاری معانی متفاوتی را در اذهان افراد مختلف تداعی می‌کند. برخی آن را معادل برنامه‌های خشنودسازی کارکنان می‌دانند، برخی دیگر، به ویژه اتحادیه‌های کارگری، آن را نوعی برنامه دقیق و زیرکانه از طرف کارفرمایان می‌دانند که به منظور تحریک کارکنان اجرا می‌شود. مفاهیمی همچون بهبود کار، مشارکت کارکنان، انسانی کردن کار، دموکراسی صنعتی و غنی سازی شغل در زمره برنامه‌هایی قرار دارند که معادل کیفی‌تر کردن زندگی کاری کارکنان در نظر گرفته می‌شوند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:28صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0