<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری پیش بینی زمان بهینه سرمایه گذاری در معاملات</span>
تاریخ انتشار:
29 آوریل 2022
دسته بندی:

سرمايه‌گذاري بازارهاي مالي: بدون شناسايي انواع بازارهاي مالي، شناخت کاملي از سيستم مالي کسب نمي‌گردد. بازار مالي، بازار رسمي و سازمان‌يافته اي است که در آن انتقال وجوه از افراد و واحدهايي که با مازاد منابع مالي مواجه هستند، به افراد و واحدهاي متقاضي وجوه صورت مي‌گيرد. بديهي است که در اين بازار وام‌دهندگان را خانوارها و اکثريت متقاضيان وجوه را بنگاه‌هاي اقتصادي و دولت تشکيل مي دهند. در اين بازارها، اوراق بهادارهايي، مثل اوراق قرضه و سهام شرکت‌ها، معامله مي‌شوند. خريد و فروش اوراق بهادار و رغبت مردم به سرمايه‌گذاري در اين اوراق در گرو وجود بازارهاي مالي است. اگر بازار مالي وجود نداشته باشد، سرمايه‌گذاران نمي توانند اوراق بهادار خود را به پول نقد تبديل کنند( دلبري،1380).انواع مختلفي از بازارهاي مالي، با تنوعي از سرمايه‌گذاري‌ها و مشارکت کنندگان وجود دارد. بازارهاي مالي را برحسب سرمايه‌گذاري‌ها، سررسيد سرمايه‌گذاري‌ها، انواع وام‌دهندگان و وام گيرندگان، محل بازار و انواع مبادلات دسته بندي مي‌نمايند.

.‌يکي از متداول ترين تقسيم بندي‌ها، تقسيم بندي بر حسب سررسيد مي‌باشد. بر اين اساس، بازار مالي از بازارهاي پول و بازارهاي سرمايه تشکيل مي‌شود. بازار پول براي ابزار بدهي کوتاه مدت مي‌باشد و بازار سرمايه براي دارايي مالي با سررسيد طولاني تر مي‌باشد. از جمله اوراق بهاداري که در بازار سرمايه مبادله مي‌شوند، مي توان به سهام و اوراق قرضه بلندمدت اشاره کرد. بازارهاي سرمايه از بازارهاي اوليه( دست اول) و بازارهاي ثانويه (دست دوم) تشکيل مي‌گردند. بازارهاي اوليه‌يک بازار مالي است که درآن اوراق بهادار تازه منتشر شده به خريداران آن عرضه مي‌گردد. اين بازار داراي دو ويژگي متمايز است. اول، بازاري است که در آن تشکيل سرمايه صورت مي‌گيرد و دوم، سهام و اوراق قرضه منتشر شده شرکت‌ها براي اولين بار در اين بازار عرضه مي‌شوند. بازار ثانويه، بازار مالي ديگري است که در آن اوراق بهادار قبلا منتشر شده، خريد و فروش مي‌شوند. در اين بازار دلالان و کارگزاران نقش اساسي را به عهده دارند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:36صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0