<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ویژگی های شخصیت خریدکننده ها</span>
تاریخ انتشار:
22 ژوئن 2021
دسته بندی:

شخصیت: به وضوح برخی از افراد، هر زمان که فرصتی دست دهد، به خرید آنی می‌پردازند در حالیکه عده‌ای دیگر ممکن است به ندرت پیش آید که بدینگونه خرید نمایند. از همین‌رو می‌توان حدس زد که افراد مختلف از حیث میزان تمایل به خرید آنی با یکدیگر متفاوتند. که اگر این مطلب صحت داشته باشد، بایستی بین تمایل به خرید آنی و یکسری ویژگی‌های فردی با ثبات مثل صفات شخصیتی، اهداف بلند‌مدت یا ارزش‌های خاص، رابطه همبستگی برقرار باشد.انسان همواره در مقايسه با ساير مخلوقات موجودي پيچيده تلقي شده‌است. يافته‌هاي روان‌شناسان تلاش دارد تا خصوصيات رفتاري يكساني را به افراد مختلف نسبت دهد. شخصيت افراد بازتابي از خصوصيات و تمايلات و نيز شامل آموخته‌ها، رفتاري هيجانات و عواطف و رفتارهاي شهودي به شمار مي‌رود. واكنش‌هاي افراد در موقعيت‌هاي مختلف با هدايت شخصيت آنها صورت مي‌گيرد و انتخاب آگاهانه مي‌تواند واكنش به انواع محرك‌ها را از حالت تصادفي خارج كند.

ارایه ﻟﻴﺴﺘﻲ از ﻫﻤﻪ نظریه‌ﻫﺎي شخصیت که در ﭘﮋوﻫﺶ‌ﻫﺎي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ قابل استفاده بوده یا استفاده شده‌اند، دشوار اﺳﺖ و این بواسطه تعدد زیاد این تئوری‌هاست به‌طوری که برخی از آنﻫﺎ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ همپوشانی داﺷﺘﻪ و یا ﮔﺎﻫﻲ اوﻗﺎت، ﺑﺎ ﻫﻢ در ﺗﻌﺎرض قرار می‌گیرند. در اﻳنجا اﺷﺎره‌اي ﮔﺬرا ﺑﻪ ﺑﺮﺧﻲ از اﻳﻦ نظریه ﻫﺎ ﺧﻮاﻫﻴﻢ داﺷﺖ.در رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ ﻓﺮوﻳﺪ ﺑﻪ ﺟﺎي ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ اﻧﮕﻴﺰاﻧﻨﺪهﻫﺎي ﺟﻬﺎنﺷﻤﻮل و ﻳﺎ اﻟﮕﻮﻫﺎي ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ، ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪي ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮد و رﻫﺒﺮي ﻓﺮدي اﺳﺖ. اﻟﺒﺘﻪ اﻳﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﺪان ﻣﻌﻨﺎ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ نظریهﻫﺎي ﻓﺮوﻳﺪي در ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎي ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻣﻔﻴﺪ ﻧﻴﺴﺖ. نظریه ﻓﺮوﻳﺪي ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ در ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﻳﺎ ﺗﻮﺳﻌﻪي ﭘﺎﻳﻪاي ﻳﻚ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺪﻳﺪ ﻛﺎرﺑﺮد زﻳﺎدي داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  35صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0