<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ویژگی های روانشناختی</span>
تاریخ انتشار:
4 مارس 2022
دسته بندی:

ویژگی های روانشناختی:با آغاز سده بیست و یک، گروهی از روانشناسان به رهبری مارتین سلیگمان روانشناس مشهور در رویکرد روان شناسی بیماری گرا که نخستین بار مفهوم ناتوانی اکتسابی رت مطرح کرد تصمیم گرفتند به برررسی یافته های پژوهشی خود در پنج دهه گذشته با نام: مکتب روانشناسی بیمارگرا بپردازند. آنها به این نتیجه رسیدند که با وجود دستاوردهای چشمگیری که در یافتن درمان های موثر برای بیماریهای ذهنی و رفتارهای ناکارآمد حاصل شده بود در روان شناسی، در کل، با توجه به نسبت اندکی به رشد، توسعه و خودشکوفایی افراد سالم شده بود. در نتیجه سلیگمان و همکارانش درصدد برآمدند در جهت دهی به پژوهشهای روان دو مأموریتد کاملاً جدبد را مورد نظر قرار دهند:کمک به افراد با شخصیت سالم.کمک به شکوفا سازی قابلیت های انسانی.و بدین ترتیب بود که مکتب روان شناسی مثبت گرا ایجاد شد.

کاربرد روان شناسی مثبت گرا در عرصه سازمان و مدیریت،منجر به ایجاد و توسعه دو رویکرد جدید در این زمینه شده است:1- رفتار سازمانی مثبت گرا که بیشتر بر جنبه های خرد رفتار سازمانی تاکید می کند.2- پژوهش های سازمانی مثبت گرا که بیشتر بر جنبه های کلان رفتار سازمانی تاکید می کند.موضوع مورد بحث در این تحقیق، رویکرد جدید رفتار سازمانی مثبت گرا است که متأثر از رویکرد روان شناسی مثبت گرا است.گفتنی است که هر متغیر روان شناختی را نمی توان در مقوله رفتار سازمانی مثبت گرا مورد توجه قرار داد. و با رعایت معیارهایی می توان یک متغیر مثبت را در تعریف رفتار سازمانی مثبت گرا گنجاند.نتایج پزوهشهای انجام شده در زمینه رفتار سازمانی مثبت گرا حاکی از آن است که ظرفیت های روانشناختی از قبیل: امیدواری، تاب آوری، خوش بینی و خودکارآمدی در کنار هم عاملی را بعنوان سرمایه روانشناختی تشکیل می دهند. به عبارت دیگر برخی متغیرهای روان شناختی از قبیل امیدواری،تاب آوری، خوش بینی و خودکارآمدی در مجموع یک منبع یا عامل نهفته جدیدی را تشکیل می دهند که در هر یک از این متغرها نمایان است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 20 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0