<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری نوآوری سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
7 نوامبر 2021
دسته بندی:

نوآوري: وقتي تحولات شتاب مي گيرند، بر پديده ها پيچيدگي و ابهام حاكم مي شود و سيستم ها از حالت تعادل خارج مي شوند  وضعيت بحراني شده و ديگر قانونمندي مرسوم بر پديده ها حاكم نيست (فقيهي فرهمند،1382،ص11).با  چنين شتاب روزافزون تحولات و دگرگوني ها در دنياي كنوني، فرايند تغيير و تحول مستمر از عمده ترين جريان هاي حاكم بر حيات بشري شده است. از اين رو شركت هاي و سازمان هايي كه خواهان ايجاد  يا حفظ مزيت رقابتي هستند، مجبورند كه انعطاف پذير و پذيراي تغييرات  باشند. در چنين دوره اي نوآوري، تكيه گاه اصلي سازمان ها  است ( مير كمالي و چوپاني، 1390،ص161).نوآوري ايده يا توليد نوآوري از ديدگاه راجرز(به نقل از منطقي 1380)، ناظر به روش يا موضوعي است كه ازنظر فرد، جديد تلقي مي شود. جديد بودن ايده به اولين كاربر و يا كشف آن بستگي چنداني ندارد. پس جنبه تازگي يك نوآوري را مي توان با توجه به دانش ،گرايش يا تصميم در كاربرد آن توجيه كرد. منطقي(1384) در يك جمع بندي معتقد است: نوآوري نتيجه ابتكار و بهره برداري از آن است. امروزه ، محققان اجراي نوآوري را فرايند پيچيده اي مي دانند كه افراد، سازمان ها و جوامع و همچنين عوامل سياسي ، اقتصادي- اجتماعي، روشن شناختي و ديگر سازمان ها را شامل مي شود.

منطقي روند به كارگيري دانش را ، حركت از يك ديدگاه ساده و فعلي به سمت رويكردي تبادلي و پوياتر معرفي كرده است. از اين رو نوآوري عبارت است از فراهم آوري چيزي كه در مقايسه با ساخت هاي ذهني حاصل از عادات متفاوت باشد(توراني و همکاران،1391،ص10).«هالت »اصطلاح نوآوری را دریک مفهوم وسیع به عنوان فرایندی برای استفاده از دانش یا اطلاعت مربوط به منظور ایجاد یا معرفی، چیزهایي تازه و مفید به کار برده است .«وارکینگ»نیز توضیح میدهد که نوآوری هر چیزه تجدید نظر شده است که طراحی و به حقیقت در آمده باشد وموقعیت سازمان را در مقابل رقبا مستحکم کند و نیز یک برتری رقابتی بلند مدت را میسر سازد؛ به عبارتی نوآوری خلق چیز جدیدی است که یک هدف معین را دنبال وبه اجرا رساند. «الوانی »می گوید: نوآوری یا ابداع،کار بردی وعملی کردن افکار واندیشه های نو وبدیع ناشی از خلاقیت است. «البر شیت »بیان می کند : نوآوری، تبدیل خلاقیت (ایده ی نو ) به عمل ویا نتیجه (سود) است. «رابینز»می گوید نوآوری، فرایند فزآینده ی خلاق وتبدیل آن به محصول، خدمات وروشهای جدید عملیات است( شایق ،1390،ص79).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  42 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0