<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  ذهنیت فلسفی مدیران و کارکنان ایران خودرو</span>
تاریخ انتشار:
17 اکتبر 2021
دسته بندی:

ذهنیت فلسفي :اسميت  (بهرنگي ،1370)  معتقد است كه  ذهنيت فلسفي نوعي التزام يا حالت ذاتي ، نمايي از رفتار مي باشد .بهرنگي  (1382)  معتقد است ذهنيت فلسفي ، فراهم ساختن فرصتي در برنامه آماده سازي يك مدير است تا بتواند ملاحظات متفكرانه قضاوتهاي پرورش يافته در ديگران را خوب جلوه دهد ، نه اينكه به مجموعه جوابهايي كه براي مسائل ارزش گذاري كنند و نه صرفاً اورا در برابر پيشنهادات ساختگي واكسينه كنند و آنها را مصون دارند بلكه براي اينكه او بتواند به جريانات ارزش گذاري درست و صحيح عادت كرده و كاربرد توانايي و آمادگي اش را در اين جريان تقويت نمايد . اين توانايي و آمادگي را ميتوان ” ذهنيت فلسفي ” ناميد و مسأله رشد يا افزايش آن در شكل كلي اش ، مسأله دائمي كمك به افراد براي تفكر است . بنابراين تفكر منطقي و صحيح يك شخص خصوصاً يك مدير را مي توان منوط به داشتن ذهنيت فلسفي او دانست .شرفي (1381) معتقد است درباب كساني كه از ويژگيهاي فلسفي برخوردارند مطالب چنداني به رشته تحرير نيامده و از معدود كساني كه به اين مهم پرداخته اند ، اسميت را مي توان نام برد .

به ‌نظر فیلیپ.جی.اسمیت  ، ذهنیت فلسفی نه از پر کردن مغز یا محتوای دروس فلسفی و نه از گرایش‌به یک فلسفه نسبت به فلسفه دیگر ناشی از مجادله‌فلسفی حاصل می‌شود ، بلکه ذهنیت فلسفی برحسب فعالیتی به‌وجود می‌آید که مشخصاً به بهبود داوريهاي ارزشی اختصاص یافته باشد.بدون شك به جرأت ميتوان گفت كه فليب اسميت تنها كسي بود كه توانسته به طور جامع خصوصيات مديريت اثربخش را در قالب ابعاد ذهنيت فلسفي بيان نمايد ، ولي از اين مسأله نبايد غافل شد كه ديگر علماي مديريت در عصر حاضر نيز تحت عناوين ديگري خصوصيات ذهنيت فلسفي را مورد توجه قرار داده اند . ازجمله كساني كه در مقوله فكر و انديشه در مديريت تحت عنوان توانايي هاي مديريت اظهارنظر نموده اند مي توان از “كسل و سايمون” نام برد . اين دو به تشريح توانايي هاي مديريت به شاخصهاي فكري متعددي اشاره داشته اند . يكي از دسته بندي هاي معروفي كه ازمهارتهاي مديريت وجود دارد ، مربوط به نظر “رابرت كتز” مي باشد .وي مهارتهاي مديريت را به سه دسته مهارتهاي ادراكي ، انساني ، و فني دسته بندي مي كند . او درباره مهارتهاي ادراكي كه بي ربط باابعاد ذهنيت فلسفي نيست چنين مي گويد : ” مهارتهاي ادراكي مديران را قادر مي سازد تا سازمان را به صورت يك كل و درمحيط ببينند و نيز مديران را قادر مي سازد تا تعامل بين بخشهاي مختلف سازمان را دريابند .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:34 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0