<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  نقش آموزشي كتابخانه ها</span>
تاریخ انتشار:
20 آوریل 2022
دسته بندی:

نقش آموزشي كتابخانهها: رايموند روايد ميگويد: «يک کتابخانه بدون کتابخوان ازيک جنازه بيفايدهتر است اما يک کتابخوان بدون کتابخانه ميتواند با انعطاف خاصي راه ايجاد يک کتابخانه را هموارکند.»از زمانيكه نخستين كتابخانهها در دنيا بنيان نهاده شد، كتابخانه به مفهوم مركز حفظ و نگهداري مجموعه كتابها، و كتابدار در نقش توسعهدهنده مجموعه كتابخانهاي كه در آن شاغل بود، شناخته ميشد. با افزايش روزافزون مجموعه كتابخانهها، مسايل ردهبندي و فهرستنويسي منابع اهميت پيدا كرد. با اين حال تا اوايل قرن 19، تعداد محدودي اجازه استفاده از منابع كتابخانه را داشتند و استفادهكننده، آنگونه كه امروزه ميشناسيم، مفهوم پيدا نكرده بود. تنها پس از اين زمان بود كه كمكم در كتابخانهها به روي همه باز شد و مفهوم كتابخانه از انبار و گنجينه كتاب به محل گردآوري و انتشار دانش مدون تبديل شد؛ به تدريج استفادهكنندگان و كاربران اين دانش مورد توجه واقع شدند.
درباره مفهوم آموزش سواد اطلاعاتي و پيوند آن با آموزش کتابخانه اي تعابير و تفاسير گوناگوني وجود دارد كوپر و اسنيولي مفهوم سواد اطلاعاتي را در متن آموزش كتابداري مورد بررسي قرار دادهاند به اين نتيجه رسيدهاند كه عليرغم وجود اختلاف نظرهايي در باب اين مفهوم، كه عمدتآ ناشي از عناصر كليتر و خارج از حيطه موضوعي آن است، ميتوان به نظر واحدي در باب توصيف گرايشهاي رايج در آموزش كتابخانهاي دست يافت. آنان اشاره ميكنند كه اين موضوع به خلق نوع جديدي از آموزش كتابخانهاي ميانجامد كه ميتواند جايگزين آموزشهاي سنتي شود. آنان در مطالعه خود واژههاي ديگري را پيشنهاد ميكنند، اما هيچ يك از آنها را، به دلايل متفاوت، مناسب تشخيص نميدهند و در پايان چنين نتيجهگيري ميكنند كه مفهوم سواد اطلاعاتي هم دقيق و هم روشن است و با نقش بي همتاي كتابخانهها نيز همخواني دارد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:43صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0