<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اعتیاد به کار</span>
تاریخ انتشار:
20 نوامبر 2021
دسته بندی:

اعتیاد به کار: هنگامی‌که افراد خود را به‌عنوان معتاد به كار معرفی می‌نمایند، اغلب آن را به سخت كار كردن ارجاع داده به‌طوری‌که توصيف اين موضوع، افتخار به شمار می‌رود زیرا در اکثر جوامع، رفتار اعتياد به كاري تشويق شده و آن را می‌ستایند شناخت اعتياد به كار سخت است، اگرچه چندين عامل به ما كمك می‌کنند تا بين افراد سخت‌کوش و معتادان بكار فرق قائل شويم. معتاد به كار نه‌تنها سخت كار می‌کند بلكه داراي استانداردهاي بالاي غیرممکن بوده و داراي حسي كه هیچ‌وقت كافي نيست می‌باشند. نياز وي به خوشنود كردن ديگران يك نيروي محركي است كه وي از توجه به تأثیر زياد كار كردن بر سلامتي وي جلوگیری می‌کند. او داراي حسي بالا براي كنترل مردم و موقعیت‌ها بوده و تفويض كردن مسؤولیت‌ها براي وي سخت است. يك ويژگي بارز معتادان به كار اين است كه اگر می‌خواهیم آن صحيح انجام پذيرد، بايد آن را خودم انجام دهم. زندگي معتاد به كار با يك كمبود شديد تعالي روبروست. معتاد به كار زمان كمي را براي گسترش و لذت بردن از روابط شخصي خويش اختصاص می‌دهد. توجه كمي به خود دارد و مشكلات جسمي اغلب ناديده شمرده می‌شوند تا زماني كه آن‌ها فرد را ناتوان می‌کنند. از كاري به كاري ديگر از موعدي به موعد ديگر، می‌رود معتاد به كار زماني كه كاملاً در يك پروژه يا چندين پروژه درگير شود، احساس رضايت می‌کند. معتاد به كار ممكن است معتاد به هجوم آدرنالين شود كه در هنگام مواجهه با يك بحران پيش می‌آید، معتاد به كار،

كار را به‌عنوان فراري از احساسات مشكل به‌کاربرده و در اين پروسه آگاهي از نيازها و آرزوهاي خويش را از دست می‌دهد. اعضاي خانواده و دوستان معتاد به كار، خود را در مقايسه با كار، پایین‌تر حس می‌کنند و اين تجربه اغلب روابط را تیره‌وتار می‌کند. معتادان به كار در هر شغلي يافت می‌شوند؛ و اگر به هر دليلي كار اين افراد به پايان برسد آن‌ها چيزي براي احساس راحتي كردن نخواهند داشت شخصی که ساعات طولانی کار می‌کندضرورتا معتاد به کار نيست اگرچه ساعات طولانی کار یکی از نشانه‌های این پدیده است؛ اما وقتی مردم تا حدی ذهن خود را با کار مشغول می‌کنند که احساس می‌کنند یک نياز دائمی به موفق بودن و تائيد شدن تنها از طریق کار دارند می‌توان آن‌ها را در ردیف معتادان به کار قرارداد. اعتياد به کار نوعی معتاد شدن به انجام کار یا نوعی انگيزه بی‌اختیار به انجام مداوم کاری در بهترین سطح می‌باشد. اعتياد به کار در هر جامعه‌ای می‌تواند روی دهد. بسياری از سازمان‌ها کارکنان خود را تشویق می‌کنند تا کار آن‌ها بخش مهمی از زندگی اجتماعی و خانوادگی آن‌ها گردد و به‌طورکلی یک فشار فرهنگی عمومی در عملکرد وجود دارد. رقابت موضوع اصلی مکان کار است و از آن تمجيد می‌شود رقابتی بودن، هم‌چنین می‌تواند به وجود آورنده نابهنجاری کاری بسيار گردد. افرادي كه در سازمان‌ها ساعات زيادي كار می‌کنند به‌عنوان داريي محسوب می‌شوند اما با كمي تحقيق می‌فهمیم كه عكس اين مسئله وجود دارد و اين پدیده اثر مالي براي سازمان‌ها دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  38صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0