<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری نظام  پاسخگویی</span>
تاریخ انتشار:
12 آوریل 2022
دسته بندی:

نظام  پاسخگویی: اگر از مدیریت كلاسیك به سمت مدیریت روابط انسانی حركت كنیم، اهمیت نیروی انسانی جلوه گر شده و در صورت ادامه این حركت، به طوری كه به ترتیب به سمت مدیریت دولتی نوین نزدیك شویم، چیزی كه بیشتر از همه اهمیت آن نمایانگر می شود، عوامل محیطی و استراتژیك است و مهمترین عوامل محیطی در بخش دولتی و خدماتی كه علت وجودی سازمانها را نیز تشكیل می دهد، همان مردم و ارباب رجوع است. در اصل، این همان مردم و صاحبان اصلی هستند كه انجام كارهای خود را به سازمانهای دولتی و دولت تفویض كرده اند. به عبارت دیگر، همان طور كه «اون هیوز» در كتاب «مدیریت دولتی نوین» اشاره دارد كه رابطه دولت و شهروندان سیستم پاسخگویی را شكل می دهد كه به موجب آن سازمانهای دولتـــی وظایف مربوط را انجام می دهند و شهروندان اجازه می دهند كه وظایف انجام شوند ولی مشروط بر اینكه وكیل از حد خود تجاوز نكند و پاسخگو باشد.پاسخگویی مفهوم پیچیده ای دارد، دستیابی به نظام پاسخگویی مناسب از اهداف كلی اكثر اصلاحات بخش دولتی است. هر صاحب نظری به فراخور برداشت، تجربه و تحلیل خود، جنبه های مشخص ازآن را موردتجزیه و تحلیل قرار می دهد.اصطلاح پاسخگویی اشاره بر مسئولیتها، نتایج و پیامدهای خاص آن را دارد.

پاسخگویی را اساس اندازه گیری عملكرد،ارزیابی و گزارش دهی می دانند و اعتقاد دارد كه پاسخگویی باید به عنوان ملاكی جهت اندازه گیری عملكرد،گزارش دهی وارزیابی درسازمانهای دولتی وغیرانتفاعی مورداستفاده قرار گیرد.همچنين پاسخگویی راعكس العمل به موقع نشان دادن نسبت به تغییرات در منافع و ارجحیتها طی زمان، ضرورت تغییر دراهداف و بحث هدف متحرك را پیش می آورد.پاسخگویی یكی از راههای ایجاد اعتماد عمومی است ،پاسخگویی نیروی پیش برنده ای است كه بر بازیگران كلیدی فشار وارد می آورد تا در قبال عملكرد خود، مسئول باشند و از عملكرد خوب خدمات عمومی اطمینان حاصل كند.پاسخگویی به عنوان یكی از عوامل مردمی كردن نظام اداری یاد می كند.انتخاب ابزار برای پاسخگویی: ابزارهای مختلفی برای پاسخگو ساختن كاركنان بخش عمومی وجود دارد ابزارهای خاصی برای اهداف مشخصی طراحی شده اند. به كارگیری همزمان ابزارهای مختلف ازسوی كشورها، به عنوان مفهومی چندبعدی در جهت نیل به نظام پاسخگویی مناسب، هم محتمل و هم مطلوب است. در این حالت، مجموعه ای از موسسات، مانند انجمنهای محلی، كمیته های حسابرسی عمومی، حكم  حسابرس عمومی یا رسانه ها می توانند به عنوان ابزار، یا به كارگیرنده ابزار، مورداستفاده قرار گیرند. ولی وجود یك ابـــزار مشخص الزاماً به معنای به كارگیری موثر آن نیست.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:135صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0