<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری موفقیت محصول جدید صادراتی</span>
تاریخ انتشار:
16 دسامبر 2021
دسته بندی:

عملكرد محصول جدید صادراتي   : ميزان موفقيت يك شركت در امر صادرات را مي­توان با عملكرد صادراتي آن ارزيابي نمود. براي سنجش ملكرد صادراتي، سه معيار مختلف مالي، غيرمالي و مركب وجود دارد. معيارهايي چون فروش، سود و رشد از جمله معيارهاي مالي و معيارهايي نظير موفقيت، رضايت، دستيابي به اهداف از جمله معيارهاي غيرمالي به شمار مي­آيند(آقازاده، 1385). معيارهاي مركب نيز بر اساس انواع متنوعي از معيارهاي عملكردی بنا شده­اند. تحقيقات مختلفي در زمينه­ی عوامل مؤثر بر عملكرد صادراتي صورت گرفته است. در هر كدام از اين تحقيقات، متغيرهايي مدنظر بوده­اند كه بنا به نظر محقق، به طورمستقيم يا غيرمستقيم بر عملكرد صادراتي مؤثر بوده­اند. تعداد متغيرهاي بررسي شده تا حدودي گسترده بوده­اند. اين گستردگي به حدي است كه حتي موجب ايجاد نتيجه­گيري­ها، ابهامات و يافته­هايي متناقض نيز شده است. اغلب تحقيقات اوليه در زمينة صادرات در جهت تشخيص صادركنندگان از غيرصادركنندگان بوده است، به اين معني كه بيشتر فرآيند بين­المللي شدن شركت را مدنظر قرار مي­دادند.

بعد از آن، محققين به بررسي فاكتورهاي خارجي مؤثر بر رفتار صادراتي، نظير برنامه­هاي تشويقي درست، روي آورداند. در سومين مرحله، محققين به بررسي فاكتورهاي مربوط به رفتار شركت­ها، متناسب با صادرات­شان پرداختند. محققين دسته چهارم فاكتورهايي را مورد بررسي و مطالعه قرار دادند كه بر عملكرد يا موفقيت صادراتي شركت­ها مؤثر مي­باشند.روند جهاني شدن تجارت موجب مي­شود كه شركت­ها به تدريج در فرآيند صادرات درگير شده و به بازارهاي جهاني روي آورند. البته بايد در نظر داشت كه انگيزه­ها و محرك­هاي شروع به صادرات براي شركت­هاي مختلف متفاوت مي­باشد. در بررسي­هاي مربوط به انگيزه­هاي صادراتي كه بر تصميم شركت­ها بر شروع فعاليت­هاي صادراتي و يا حفظ و تداوم اين فعاليت­ها تأثير مي­گذارد، مي­توان دو رويكرد را دنبال نمود. اولين رويكرد در رابطه با اين موضوع است كه آيا تصميم به صادرات در ابتدا توسط عوامل داخلي شركت اتخاذ مي­گردد يا اينكه اين تصميم منشأ خارجي دارد. نتايج نشان مي­دهند كه بيشتر شركت­ها اهميت محدود و اندكي را براي محرك­هاي صادراتي كه به واسطه سياست­هاي صادراتي دولت قائل مي­گردند. با اين حال بايستي به ياد داشت كه در ادبيات مربوط به بازاريابي صادراتي نقش دولت به عنوان يك عنصر كليدي در تصور مدير از بين­المللي شدن شركت (وارد شدن به فرآيند صادراتي يا وارد نشدن) در نظر گرفته شده است، چه اين نقش به نظر مديران بازدارنده باشد، چه نقشي تسهيل كننده.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 35 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0