<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  استرس در آرتریت روماتوئید</span>
تاریخ انتشار:
7 سپتامبر 2021
دسته بندی:

آرتریت روماتوئید: آرتریت روماتیسمی یک بیماری التهابی مزمن است که با ویژگی هایی چون ازدیاد بافت زلالی و مجموعه ای از همایندی های چند سیستمی مشخص می شود. در طول زمان، تحلیل تدریجی استخوان، تخریب غضروف و از دست رفتن کامل انسجام مفصلی می تواند رخ دهد. آرتریت روماتیسمی شایع ترین آرتریت التهابی است که شیوع آن 8/0 تا 1درصد جمعیت در سراسر دنیا است و در زنان دو برابر مردان است. شروع بیماری معمولا بین 20 تا 50 سالگی رخ می­دهد. آرتریت روماتوئید مسئول 450000 مورد بستری شدن و 15 میلیون ملاقات پزشک در هر سال در آمریکا است .20 تا 30 درصد افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید که درمان نمی شوند ظرف دو تا سه سال بعد از تشخیص دچار از کار افتادگی دائمی می­شوند. عوامل ژنتیکی و محیطی در پیدایش این بیماری نقش دارند با اینکه بررسی های آزمایشگاهی و بررسی های رادیولوژیک می­تواند به تأیید تشخیص و ردیابی سیر پیشرفت کمک کند،

اما آرتریت روماتیسمی اساساً یک تشخیص بالینی است و هیچ تست آزمایشگاهی به تنهایی نمی­تواند تشخیصی باشد. عوارض بیماری می تواند در ماههای ظهور بیماری شروع به پیشرفت کند بنابراین، ارجاع زود هنگام به مشاور روماتولوژیست برای شروع درمان با داروهای تعدیل کننده­ی ضد روماتیسم پیشنهاد می­شود. آرتریت روماتیسمی یک بیماری مادام العمر است با این حال بیماران گهگاه بهبودی پیدا می کنند. پزشکان باید از همایندی های معمول در آرتریت روماتیسمی آگاه باشند. پیشرفت بیماری مطابق با معیار انجمن روماتولوژی آمریکا و بر مبنای تغییراتی در نشانه های خاص و یافته های آزمایشگاهی، مورد نظارت قرار می گیرد. پیش بینی های پیامدهای ضعیف بیماری در مراحل اولیه ی آرتریت روماتوئید عبارتند از نمره عملکرد پایین در ابتدای بیماری، وضعیت اقتصادی – اجتماعی پایین، درگیری اولیه ی بسیاری از مفاصل، نرخ بالای رسوب آریتروسیت یا سطح بالای پروتئین در شروع بیماری، عامل روماتوئید مثبت و تغییر رادیولوژیک اولیه .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  40صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0