<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مشارکت سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
2 دسامبر 2021
دسته بندی:

مشارکت سازمانی: در ساده ترین شکل توانمند سازی ، عبارت است از توزیع مجدد قدرت ؛ اما معمولا در عرصه ی عمل ، توانمند سازی ، شکلی از مشارکت کارکنان در نظر گرفته شده که مدیریت به منظور جلب تعهد کارکنان و افزایش کمک آنان به سازمان طراحی کرده است. هر چند ممکن است برخی از شکل های در گیری یا مشارکت در کار کارکنان را با گذر گاه ها یا مسیر هایی آشنا کند که بدان وسیله نفوذشان در تصمیم گیری ها افزایش یابد ، اما مشارکت کارکنان شامل تسهیم و تقسیم قانونی قدرت و یا اختیار نمی شود. با وجود اینکه مشارکت ، فرصت بیشتر درگیر شدن در مسائل را به کارکنان می دهد ؟، ولی توانمند سازی از نظر گرایش ، بیشتر فرد محور است و در بهترین حالت ، شامل گروه های کاری کوچک می گردد و از این منظر اتحایه های تجاری را نمی توان در زمره ی ساز و کارها ی توانمند سازی قرار داد. علاوه براین ، توانمند سازی ، شامل در گیری مستقیم در تصمیم گیری های مرتبط با کار نیز هست ( طوسی ، 1379 ).

سازمان هایی که از طریق مختلف مشارکت کارکنان را در تصمیم گیری فراهم می کنند احتمالا کارکنان آنان بیشتر احساس توانمندی می کنند( کانگر و کانانگ1988، و ساج و کاسلواسکی. در جوهای مشارکتی خلاقیت ، قدر دانی و آزادی عمل کارکنان زیاد است و در جو های غیر مشارکتی کنترل ، دستور و امور قابل پیش بینی مهم هستند ( اورد و سلمان، به نقل از اسپریتزر 1996). علاوه بر این ، جوهای مشارکتی تاکید بر کمک فردی و ابتکار نسبت به زنجیر فرماندهی و کنترل دارند. چنین جوی به سرمایه انسانی برای موفقیت سازمان و خلاقیت کارکنان و ابتکار برای پاسخگویی سازمانی در قبال محیط خارجی رقابتی دارد .در سازمان های سنتی سلسله مراتبی ، مدیر همانند یک پدر مراقب همه چیز است. این روش باعث می شود کارکنان ، خود را کودک احساس کنند. آنان از مدیر و سازمان انتظار دارند که نیاز های آنان را بر آورد نماید. مدیر به تنهایی مسئول نتایج کار است. ولی در سازمان های جدید همکاری مدیران و کارکنان به حد اعلی رسیده  است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  25صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0