<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  تحقیقات بازاریابی</span>
تاریخ انتشار:
10 مارس 2022
دسته بندی:

تحقیقات بازاریابی : یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی است که اطلاعات ارزشمندی را برای یک شرکت فراهم و کلیه فعالیتهای بازاریابی آن را هدایت می کند ( دهدشتی و بحرینی زاده ، 1390).همچنین یکی از وسایلی که موجبات تصمیمات سازنده و درست مدیران بازاریابی می شود، تحقیقات بازاریابی است . در سالهای اخیر ، پیدایش روشهای جدید برای انجام تحقیقات بازاریابی ، ارزش و اهمیت آن را بیش از هر زمان نشان داده است (روستا و همکاران،1374).علیرغم ارزش بالقوه توسعه و بکارگیری بازارگرایی (کالی و جاورسکی، 1993) و اثر بخشی استفاده از تحقیقات بازاریابی درک مجرد این اهداف کلی، برای بسیاری از شرکت ها که برای تبدیل شدن به سازمان های یاد گیرنده تلاش می کنند، اغفال کننده است (نارور و اسلاتر، 1999) .از طرفی هزینه بالای حاصل از تحقیقات بازاریابی، بسیاری از شرکت ها را از آغاز نمودن تحقیقات باز می دارد (الیوت وجابر 1995).تحقیقات بازاریابی همواره فرآیندی است که مدیران با دیده شک به آن می نگرند و به کاربردی بودن آن به دیده تردید نگریسته شده است. این در حالی است که تمامی مدیران خواستار حرکت سازمان در جهت بازار و پاسخگویی به نیازها و خواسته های بازار می باشد.

اهمیت تحقیقات بازاریابی به عنوان یک فعالیت ضروری در ادبیات بازاریابی به تفصیل بیان گردیده است. برای مثال،تحقیقات بازاریابی شامل سه وظیفه توصیفی ، تشخیصی و پیش بینی می باشد که وظیفه توصیفی شامل جمع آوری و ارئه حقایق است . نقش دوم ، وظیفه تشخیصی است که براساس داده ها یا اعمال توصیف می گردند و نقش نهایی تحقیقات نقش پیش بینی کنندگی آن است . اهمیت این موضوع در شناسایی و حل مسائل مربوط به کیفیت و رضایت مشتری نیز یافت می شود. از سویی دیگر افزایش روزافزون محصولات و نام و نشان تجاری نیاز به تحقیقات بازاریابی را بیشتر کرده است که این تنوع خود ناشی از تحقیقات بازاریابی است.تحقیقات بازاریابی دو هدف اساسی را بر عهده دارد: 1) تهیه اطلاعات مربوط به تقاضا برای سازمانهای تولیدی یا خدماتی 2) انعکاس نظریات ، دیدگاه ها و نیازهای مصرف کنندگان.تحقیقات بازاریابی مدرن در محیط رقابتی کنونی شیوه های جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات را برای ارتباط بیشتر با مشتریان ارائه داده که فرآیند مبادلات میان عرضه کنندگان و مشتریان آنها را متحول ساخته است.تحقیقات بازاریابی در بازارهای اشباع شده از اهمیت خاصی برخوردار است. در این بازارها شرکتها ناچارند برای دستیابی به سهم بازار رقابت، محصولات جدید را به بازار های جدید عرضه کنند. تحقیقات بازاریابی، ماهیت تقاضا ، رقابت و پدیده های تغییر در بازار را گزارش می کند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 23صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0