<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  مدیریت کیفیت فراگیر           ‎</span>
تاریخ انتشار:
4 مارس 2022
دسته بندی:

مديريت كيفيت فراگير: اصول مدیریت کیفیت مدتهاست که به عنوان یک مفهوم درون سازمانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد(Wu and Zhang,2013). منظور ازكيفيت در مديريت آن است كه سازمان ها، خدمات يا توليدات خود را از ابتداي كار به درستي انجام دهند كه پس از آن نيازي به اصلاح خطاها يا نقايص نداشته باشند. امروزه مسئله كيفيت دركليه سازمان ها و همچنين درجنبه هاي مختلف زندگي يك نكته اساسي به حساب مي آيد بدون شك در حركت به سمت جهاني شدن، كيفيت يك عامل تأثيرگذار است. براي بهبود كيفيت محصولات و خدمات، شيوه ها و الگوهاي مختلفي طراحي و معرفي شده اند، يكي از مهمترين آنها الگوي مديريت كيفيت فراگير مي باشد. كاربرد اين الگو ابتدا از صنعت آغاز گرديد ولي اكنون به صورت فلسفه اي در كليه زمينه ها پذيرفته شده و به كار گرفته مي شود.(وزیر پور و همکاران،1388،ص95). مفهوم مديريت كيفيت فراگير نظام به كارگيري توانمندي هاي فكري و جسمي كاركنان در سطوح گوناگون يك سازمان است . در مديريت كيفيت فراگير به جاي اين كه مسئوليت آموزش ، يادگيري و كيفيت فقط بر دوش يك نفر يا واحدي ويژه باشد ،

برعهده ي همه ي كارگزاران سازمان آموزشي است و با اين نظر همه ي افراد را درگير كار كرده و از توانمندي هاي گوناگون كاركنان در سطوح گوناگون بهره برداري مي كند . مديريت كيفيت فراگير توان كاركنان را در تمام فعاليت ها و فرايندها به كار مي گيرد و مشاركت را به صورت عملياتي و ملموس تا عمق سازمان رسوخ مي دهد (فرجي،1384،ص70). از اینرو در شرایط کنونی يكي از ابزارهاي مناسب براي داشتن سازماني پويا و هدفمند كه در محيط رقابتي بتواند فعاليت نمايد استفاده از ابزار مدیریت کیفیت فراگیر می باشد.مدیریت کیفیت فراگیر به طور وسیعی به عنوان  یک فلسفه مدیریتی تشخیص داده شده و به عنوان شعار کلیدی سازمان ها برای کسب مزیت رقابتی در بازارها در نظر گرفته می شود(Wang et al, 2012). مديريت كيفيت فراگير همه بخش ها و زير مجموعه هاي سازمان را در بر مي گيرد.در اين رويكرد مديريت عالي ، راهبرد و عمليات مربوط به برآورده كردن نيازهاي مشتري را سازماندهي مي كند و همكاري نزديك بين كاركنان را توسعه مي دهد.(Gupta&Prabhat,2009)سازمان هاي با رويكرد مديريت كيفيت فراگير به مديريت نظام مندداده ها و بعد فرايندها و شيوه اي براي حذف موانع از سر راه بهبود مستمر اهميت ويژه مي دهند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 21صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0