<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش10</span>
تاریخ انتشار:
29 می 2021
دسته بندی:

مديريت دانش: مديريت دانش ريشه در تعدادي از موضوعاتي دارد که در توسعه سازمان ها(کسب و کار) نقش دارند، مانند مديريت کيفيت جامع، مهندسي مجدد فرآيند کسب و کار، سيستم هاي اطلاعات و مديريت منابع انساني. مديريت دانش رامشاوران استراتژي وسازمان دهندگان کنفرانس ها ونشست­هاي علمي مديريت در اوايل دهه 1990، پديد آوردند، اگرچه بحث و مشاجره در باب اين دانش از مدت ها قبل شروع شده بود(بل1978). در سال 1965 مارشال استدلال کرد که بخش اعظم سرمايه شرکت ها از دانش آن ها تشکيل شده است. و هم چنين، استدلال کرد که دانش قدرتمندترين موتور توليد است و بنابراين، سازمان ها به طور فزاينده اي، بر مديريت آن تمرکز کردند.

از نظر تاريخي سه نسل مديريت دانش را مي توان شناخت. دوره ي بين سال هاي 1990، 1995 را مي توان اولين نسل مديريت دانش ناميد. در اين دوره، بيشتر کوشش ها بر تعريف مديريت دانش، بررسي منافع بالقوه آن براي سازمان ها يا شرکت ها و طراحي پروژه هاي خاص مديريت دانش تمرکز داشت(کويين،1992). هم چنين پيشرفت در دانش هوش مصنوعي بر تحقيق در باب مديريت دانش، به ويژه در حوزه ذخيره کردن دانش، تاثير گذاشت. نسل دوم مديريت دانش با ايجاد شغل هاي جديد براي متخصصين مديريت مديريت دانش و مديران ارشد دانش، حدود سال 1996، سر برآوردند. منابع مختلف مديريت دانش را در هم آميختند، به سرعت وارد مباحث جدي روزمره سازمان ها شدند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0