<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت استعداد</span>
تاریخ انتشار:
24 نوامبر 2021
دسته بندی:

مدیریت استعداد: استعداد شامل “افراد، توانایی و مهارت” می شود ( آنوریت و همکاران، ۲۰۰۸) . دیوید اولریش  (۲۰۰۸) رویکرد کلی و جامعی براي استعداد اتخاذ کرد و استعداد را با شایستگی، تعهد و همکاري برابر می دانست.وي این سه ویژگی را را به شرح زیر تبیین کرد:شایستگی:  کارکنان توانایی انجام وظایف امروز و فرداي خود را دارند.تعهد:  کارکنان مایلند داوطلبانه انرژي خود را صرف موفقیت سازمان کنند.همکاري: کارکنان سهم واقعی خود را با کار کردن می سازند.موسسه ، CIDP ( ۲۰۰۶  ) در تعریفی از استعداد ، آن را ترکیبی  پیچیده از مهارت ها،دانش،توانایی های ادراکی و پتانسیل بالا می داند. رابرتسون و ابی ( ۲۰۰۳ ) استعداد در سازمان ها  را به معناي ارائه محصولات و همچنین، انجام کار به بهترین نحو نسبت به دیگران در موقعیت هاي مشابه  تعریف کردند.

وینکلر (۲۰۰۹) معتقد است که استعداد شامل مولفه هاي گوناگونی از جمله دانش،مهارت،ویژگی های شخصیتی وتجارب حرفه ای می باشد و برای آن ها تعاریف زیررا در نظر گرفت :دانش: عواملی نظیر پیشرفت تحصیلی و آموزش پیشرفته را دربر می گیرد.مهارت: شامل استعدادهاي خاص و یا مهارت هاي فردي قابل فروش می شود.ویژگی هاي شخصیتی:  شامل انگیزش ، ریسک پذیري و ظاهر افراد می شود.تجارب حرفه ای:  شامل جنبه هایی نظیر میدان عمل،پروژه ها و یا کارفرماي سابق می شود.با وجود مطالعاتی که تاكنون در زمينه مديريت استعداد صورت گرفته است ، تعيين مفهومي آشكار براي مديريت استعداد مشكل مي باشد، تعاریف و فرض های متنوعی در اینحوزه ارائه شده است ؛ راهبرد استعداد، مديريت جانشين پروري و برنامه ريزي منابع انساني از مفاهيمي هستند كه اغلب به جاي يكديگر به كار مي روند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 29صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0