<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت تعارض</span>
تاریخ انتشار:
3 نوامبر 2021
دسته بندی:

مدیریت تعارض : در تعارض كه پديده اجتناب ناپذير زندگي مي باشد؛ فرد هم زمان با دو تمايل معارض رو به رو است. كه يكي مانع بروز ديگري مي شود. رويدادهاي بيروني و دروني (تعارض هاي دروني حل نشده ناهشيار و هشيار) بسيار تنش زا هستند و سلامت آدمي را به مخاطره مي اندازند. اجتناب از فشار رواني، واكنشي سازگارانه است. اما فشار رواني مستمر و غير قابل كنترل واكنش ناسازگارانه را دربردارد. تعارض یکی از موانع عمده تحقق هدف های یک سازمان در بین افراد است. تعارض به عنوان جزء اجتناب ناپذیر و لاینفک از زندگی سازمانی قلمداد می شود که اغلب به علت ویژگی های سازمانی پدید می آید. تعارض هنگامی پدید می آید که تضاد منافع وجود داشته باشد. واکنش طبیعی پدیده تـــــعارض در سازمان این است که می توان آن را به عنوان یک  نیروی بازدارنده به حساب آورد که تحت شرایط مشمئــزکننده به وجود می آید. تعارض به عنوان یک وضـع یا حالـت تاسف بار به حساب می آید، ولی در اوضاع و شرایط مطلوب، از آن دیـار رخت بر می بندد. در همه جا و در هر سازمانی تعارض وجود دارد. در واقع، تعارض پديده‌ اي است كه آثار مثبت و منفي روي عملكرد افراد و سازمان‌ ها دارد.

استفاده صحيح و موثر از تعارض موجب بهبود عملكرد و ارتقاي سطح سلامتي سازمان مي‌گردد و استفاده غير موثر از آن موجب كاهش عملكرد و ايجاد كشمكش و تشنج در سازمان مي‌شود. استفاده موثر از تعارض مستلزم شناخت و درك كامل ماهيت آن و هم چنين علل خلق كننده و كسب مهارت در اداره و كنترل آن است كه البته امروز به عنوان يكي از مهم ترين مهارت ‌هاي مديريت به شمار مي‌آيد. توانايي برخورد با تعارض و اداره آن، در موفقيت مديران سازمان‌ ها نقش ارزنده ‌اي دارد. اگر تعارض‌ ها سازنده باشند، موجب بروز افكار نو و خلاق مي‌شوند و زمينه تغيير و نوآوري و تحول سازنده را در سازمان فراهم مي‌ سازند و در نهايت به مديريت كمك مي‌كنند تا به اهداف سازماني خويش نایل آيد. بروز تعارض در سازمان به دور از انتظار نیست و زدودن آن هم به انرژي و وقت زیادي نیاز دارد. مدیران براي اداره تعارض ها زمان زیادي صرف می کنند. یک بررسی نشان داده است به طور میانگین، مدیران 20 % از وقت خود را به اداره تعارض می گذرانند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 44صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0