<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مديريت سود</span>
تاریخ انتشار:
16 آوریل 2022
دسته بندی:

مديريت سود: مقوله­ مديريت سود از اواخر دهه 1920، به دنبال تاکيد و توجه بيشتر به صورت سود و زيان که پيش­تر معطوف به ترازنامه بود، متولد و مطرح شد(ملانظری و کریمی­زند، 1386، ص 84).تعريف­هاي گوناگوني از مديريت و يا هموارسازي سود توسط صاحب­نظران و محققين حسابداري ارائه شده است كه اكثر آن­ها از نظر مفهومي مشابهت دارند براي مثال:هيلي و والن تعريف زير را از مديريت سود كردند:مديريت سود زماني رخ مي­دهد كه مدير براي گزارشگري مالي از قضاوت شخصي خود استفاده مي­كند و اين كار با هدف گمراه كردن برخي سهام­داران درباره عملكرد واقعي اقتصادي و يا براي تاثير در نتايج قراردادهايي كه به ارقام حسابداري گزارش شده بستگي دارند انجام مي­شود.اسكات به مديريت سود به عنوان اختيار شركت در انتخاب سياست­هاي حسابداري براي دستيابي به برخي اهداف خاص مدير اشاره مي­كند.فرن و همكاران دستكاري سود توسط مدير به منظور دستيابي به قسمتي از پيش­داوري­هاي مربوط به سود مورد انتظار مانند پيش­بيني­هاي تحليل­گران برآوردهاي قبلي را به عنوان مديريت سود تعريف مي­كند. به­طور كلي مي­توان تعريف زير را براي بيان مفهوم مديریتي سود ارائه كرد:

مديريت سود، اقدامي آگاهانه و عامدانه جهت كاهش نوسان­هاي سود گزارش شده در طول دوره­هاي متوالي در حول سطحي از سود، كه سطح عادي در زمان سود شركت ناميده مي­شود، تعريف شده است(ملانظري و كريمي­زند، 1386، ص 85).سود از جمله عناصر با اهميت در اقتصادهاي سرمايه­مدار محسوب مي­شود. سود به عنوان راهنماي پرداخت سود سهام، سنجش اثربخشي مديريت، وسیله­اي براي پيش­بيني و ارزيابي تصميم­گيري­ها، همواره مورد استفاده سرمايه­گذاران، مديران و تحليل­گران بوده است. حداكثر­سازي سود يكي از مهم­ترين اهداف واحد تجاري است. سرمايه­گذاران به سود مي­انديشند، سودي كه متناسب با ريسك سرمايه­گذاري آن­ها باشد. سود به­عنوان ابزار پيش­بيني براي تحليل­گران و سرمايه­گذاران از جايگاه خاصي برخوردار است. در زماني كه راه­كارهاي مناسب با توجه به محيط تجاري، براي مديران و استفاده­كنندگان اطلاعات مالي جهت ايجاد فرصت­هاي سرمايه­گذاري سودآور مشخص شود، مطمئنا نتايج شگفت­آوري به وجود مي­آورد كه مي­تواند يك واحد تجاري.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:34صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0