<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  تاثیربازاریابی تعاملی بررفتارمصرف کنندگان</span>
تاریخ انتشار:
13 نوامبر 2021
دسته بندی:

بازاریابی تعاملی و رفتار مصرف کنندگان : امروزه جهانی شدن تجارت و اقتصاد و پویا تر شدن رقابت ، نقش مشتریان را در سازمان ها تغییر داده است و نگاه سازمان ها به مشتریان تنها یك مصرف كننده صرف نیست (نایب زاده ،1385 ،113). در واقع در دنیای کنونی موج شتابنده تغییرات در ابعاد مختلف، همچون سیاست های جهانی، رقابت، فناوری، روندهای اجتماعی، اقتصادی و خصوصا نیازها و خواست ها و انتظارات مشتریان هم از نظر حجم و هم از جنبه نوع و کیفیت آن بسیار گسترده تر از دهه های گذشته بوده و این تغییرات به نوبه خود موجب تغییر در سبک و شیوه مدیریت، ساختار سازمانی، و نیز نگرش ها و رفتار کارکنان شده و همین تغییرات هستند که سازمان ها را به بهبود پیش بینی ها، یادگیری و سازگاری با محیط بیرونی فرامی خوانند  در شرایط جدید روش های بازاریابی گذشته کارایی لازم را نداشته و سودآوری کمتری دارند. بیشتر بازارها بلوغ یافته و با رقابت فشرده و عرضه بسیار فراوان تر از تقاضا مواجه هستند، در این شرایط، مشتریان جدید به سختی یافت و لذا نیاز مبرمی به حفظ و نگهداری مشتریان فعلی به شدت در بنگاه ها احساس می شود. شرکت ها دائما در جستجوی راه هایی هستند که ارتباطشان را با مشتریان ارزشمند حفظ کنند، زیرا مشتریان وفادار مهمترین منبع سودآوری آنها هستند(قاضی زاده و همكاران ،1390 ،2).

تحقیقات نشان می دهد كه هزینه جذب مشتریان جدید4تا6 برابر هزینه حفظ مشتریان كنونی است شركت ها دریافته اند كه از دست دادن یك مشتری چیزی بیش از، از دست دادن یك قلم فروش نیست بلكه به معنی از دست دادن كل جریان خریدهایی است كه مشتری می توانسته در طول زندگی یا دوره زمانی كه مشتری بوده انجام دهد.(كاتلر ،1386 ،28) وقتی مشتریان به فرآورده ها یا خدمات یك شركتی علاقه مند می شوند به تبع نه تنها حجم خریدشان را از آن شركت افزایش می دهند بلكه برخورد مثبتی در مورد آن شركت دارند شركت مورد علاقه خود را به دوستان و خویشاوندان خود معرفی نموده و خرید از آن را توصیه می كنند. بازاریابی تعاملی این امكان را به شركت های می دهد كه به منظور درك درست و نیاز های مشتریانشان و ایجاد و ارائه ارزش برتر كه آن ها را به سازمان پیوند خواهد زد به اندازه كافی به مشتریان نزدیك شوند و ارائه محصولاتی مطابق نیاز و خواسته های آن ها به سمت كاهش هزینه ها سوق دهد و یك شركت می تواند هزینه بازاریابی ، توزیع، حمل و نقل را كاهش دهد و بدین وسیله به یك مزیت رقابتی با هزینه پایین و تمایز در خدمات دهی دست یابد (عسگر پور،1387 ،12).بازار از نظر علمی به معنی محل تجمع عده ای از مصرف کنندگان است که دارای نیازهای مشترک بوده و از وسیله مبادله یا پول مشترکی در داد وستدهای خود استفاده می کنند. در این فرایند مصرف کنندگان مایل به رفع نیازهای خود هستند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  61 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0