<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری سیستم برنامه ریزی منابع سازمان</span>
تاریخ انتشار:
26 مارس 2022
دسته بندی:

سیستم برنامه ریزی منابع سازمان: در اواخر دهه 50 میلادی، بحث نقطه سفارش به مفهومی ساخت یافته­تر تبدیل شد. این بحث در خصوص تقاضای ناخالص و برنامه زمان بندی سفارشات بود. فقط یک مسأله کوچک در این بین وجود داشت، این مسأله این بود که موجودی در دست در آن منظور نشده بود و تولید کنندگان شروع به ایجاد فرمولی جهت غلبه بر این مشکل نمودند. با تکمیل تدریجی فرآیند، ظرافت­های بیشتری به آن افزوده شد و سرانجام برنامه ریزی منابع تولید متولد گردید. در دهه شصت میلادی، قابلیت رایانه­ها در ذخیره کردن سبب رشد سیستم­های برنامه ریزی نیازمندی مواد شد. ولی برای بسیاری از متخصصان در همان زمان نیز روشن بود که سیستم­های برنامه ریزی نیازمندی مواد دارای قابلیت بیشتری از برنامه ریزی مواد می­باشد. به تدریج این پرسش مطرح گردید که آیا نمی­توان سیستم­های برنامه ریزی نیازمندی مواد را به دیگر مقوله­ها در منابع تولید نیز بسط داد. از سوی دیگر عده­ای تمایل داشتند که سیستم جدید، مفاهیم مالی نظیر هزینه واحد محصول، پراکندگی تقاضا و غیره را نیز در بر داشته باشد. به این ترتیب بود که به تدریج، آنچه که امروز سیستم برنامه ریزی منابع سازمان پا به عرصه مفاهیم مدیریت گذاشت.نخستین مزیتی که در کوتاه مدت و پس از پیاده سازی می‌توان انتظار داشت، کاهش هزینه‌های عملیاتی نظیر کاهش هزینه‌های کنترل موجودی انبار، هزینه تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت وقایع مالی، هزینه‌های بازاریابی و پشتیبانی است.

از دیگر مزایای بکارگیری سیستم برنامه ریزی منابع سازمان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:الف) ایجاد یکپارچگی سازمانی از بعد اطلاعاتی و افزایش سازگاری در اطلاعات موجود در سازمان.ب) پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان با ایجاد ستون فقرات قوی از انبار داده‌ها. این سیستم دسترسی بهتر و سریعتر به داده‌ها را برای مدیریت امکان پذیر می‌سازد و به این ترتیب مدیر می‌تواند برای تصمیم‌گیری به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.ج) افزایش شفافیت و ردگیری فرایند تولید برای مشتری، افزایش قابلیت متناسب سازی برای مشتری و تطبیق بیشتر با نیازهای وی و افزایش رضایتمندی مشتری در تمام فرایندهایی که وی با آن‌ها درگیر است، از لحظه سفارش تا دریافت و حمل و نقل محصول از مزایای دیگر آن است.د) مهمترین مزیت برنامه ریزی منابع سازمان بهبود هماهنگی بین بخش‌های سازمان و افزایش کارایی فرایندهاست.چ) استاندارد سازی فرایندهای سازمانی بر اساس بهترین تجربیاتی که شرکت‌های عرضه کننده نرم افزار از سازمان‌های مختلف به دست آورده‌اند.ح) امکان و یا تسهیل توسعه سیستم‌ها و فناوری‌های جدید از جمله تولید به هنگام و .خ) توسعه زیرساخت‌های لازم به منظور وارد شدن به بحث بازرگانی الکترونیک،م) پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک از مزیت‌های دیگر است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 30 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0