<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری سرمایه اجتماعی ورضایت شغلی</span>
تاریخ انتشار:
28 نوامبر 2021
دسته بندی:

 سرمایه اجتماعی : یک مفهوم فرا رشته­ای است که طی سال­های اخیر ، مورد توجه بسیاری از شاخه های علوم انسانی قرار گرفته است. این مفهوم، به طور کلی بر روابط میان انسان­ها تمرکز دارد. روابطی که در تمام لحظات زندگی روزمره و در طول عمر انسان ها ، جریان داشته و رفتار و نگرش آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. به همین لحاظ ، سرمایه اجتماعی در محیط های انسانی همواره حاضر است؛ چه در رفتار با نزدیکان و دوستان در خانه و مدرسه ، چه در رفتار با افراد جامعه . ادبیات سرمایه اجتماعی، تا به حال علاوه بر بیان مفهوم وطراحی نظری آن ، در پی آن بوده که اهمیت این روابط را از لحاظ تجربی نیز به تأیید رساند.( هاشم نیکومرام ص)اشکال مختلفی از سرمایه ی اجتماعی شامل سطوحی از اعتماد در میان یک ساختار اجتماعی ، سازمانهای اجتماعی مقتضی و مناسب ، هنجارها و و دستورالعمل ها و کانالهای اطلاعاتی را شناسایی کرد. یک مثال از سازمان اجتماعی مقتضی و مناسب ،

نوعی انجمن مستقر در یک پروژه ی خانه سازی شهری که در ابتدا برای تحت فشار قرار دادن سازندگان برای بر طرف کردن مشکلات گوناگون( نشت ها ، خرد شدن پیاده رو و مانند آن ) تشکیل شده است . بعد از اینکه این مشکلات حل شدند ، سازمان به عنوان یک سرمایه ی اجتماعی موجود، برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان باقی می ماند.راهیابی اجتماعی به جاده های ترقی تنها با درک تک تک افراد جامعه از موقعیت خود در اجتماع مقدور خواهد بود، در غیر این صورت ، یعنی اگر فرد نتواند با افراد جامعه خود رابطه ای منطقی و مثبت داشته باشد، نخواهد توانست که نقش عمده ای را در پیشبرد اهداف اجتماعی ایفا کند.تفاوت کلیدی بین سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی این است که سرمایه انسانی روی عوامل شخصی تمرکز می کند و سرمایه اجتماعی روابط بین اشخاص و شبکه هایی که آنها تشکیل می هند و هنجارهای سوی سرمایه اجتماعی در زماني معنا دارند که بیش از يک نفر باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 83صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0