<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ریسك پذیری درسازمان</span>
تاریخ انتشار:
16 آوریل 2022
دسته بندی:

ریسك پذیری درسازمان  :واژه خطر یا ریسك در ادبیات به معنای جسارت داشتن یا بروز رفتار یا تمایل به اقدام در جهتی با آینده ای نامعلوم است به نحوی كه نمی توان نتایج آن را با اطمینان تشخیص داد . حداقل در بروز نتیجه  دوگانه آن، یكی از نتایج احتمالی برا ی فرد بسیارمفیدو سودمند و دیگری كاملا زیان بار یا ترسناك خواهد بود ( محمودی ، 1388 ) .خطریكی از ابعاد اصلی كارآفرینی در سازمان ها است و به عبارت دیگر خطرپذیری همان گرایش سازمان به انجام فعالیت هایی است كه  نتیجه ی آن تا حد زیادی نامشخص باشد ( زهرا و كووین  ،1995  )بنابراین خطرپذیری در سازمان باید به عنوان یك تصمیم مثبت در فرهنگ سازمانی جای گیرد و مدیران سازمان ها، باید كاركنانی را كه ریسك های حساب شده انجام می دهند تشویق نمایند. در این زمینه سازمان باید زمینه ی مناسب را برای انجام پروژه های آزمایشی كوچك فراهم سازد ( كوراتكو وهمكاران ، 1991 )جزء لاینفك فعالیتهای كارآفرینی است ( زالی و همكاران ؛ 1386 ) .نتیجه مطالعه بروك هاوس ( 1980 ) در خصوص 31 نفر كارآفرین نشان می دهد كه اكثر كارآفرینان سه ماه قبل از انجام مطالعه مزبور، كار برای كارفرما را رها كرده و در زمان مطالعه، خود صاحب یك فعالیت مخاطره آمیز بود ه اند.

همه كارآفرینان واقعی،  تمایل به ریسك پذیری  داشته، از تحمل ابهام بالایی برخوردار هستند . برای مثال ، ارنستو اشمیت می گوید : ” هنگامی كه من شغلم را ترك كردم،  برای 4 ماه هیچ درآمدی نداشتم.  من می باید برای كسب و كار جدیدم وام می گرفتم و فكر می كردم كه میز كارم را نیز بفروشم. من باید پول فراهم می كردم ” .ریسك پذیری بیانگر آن است كه اعضاء تا چه اندازه به اتخاذ ریسك های معقول در تمامی سطوح سازمانی متعهدند و این كه اعضاء معتقد باشند موفقیتها و نیز شكستهای هوشمندانه باید بی پاسخ نمانند ( اسمعیلی گیوی و همكاران ، 1388، 7 ) .ریسك پذیری عبارت است از حدی كه در آن مدیران تمایل دارند تا متعهد به كارهای پر خطر گردند؛ همان كارهایی كه احتمال شكستهای هزینه بر را دارند (گولرو گوربوز و ساینم ایكول ؛ 2009 )ضرورت ریسك پذیری از آنجا حاصل می گردد كه تصمیم گیری به عنوان یكی از اصلی ترین وظایف مدیران در بسیاری از اوقات در شرایط ابهام و با عدم اطمینان اتخاذ شود به طوری كه در این حالت تصمیم گیری احتیاج به ریسك پذیری بالایی دارد ( اسمعیلی گیوی و همكاران ، 1388 ، 14).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 13صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0