<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ریسک پذیری بانکها</span>
تاریخ انتشار:
4 آوریل 2022
دسته بندی:

رفتار ریسک پذیری: هرنوع سرمایه گذاری با عدم اطمینان هایی مواجه می گردد که بازده سرمایه گذاری را در آینده مخاطره آمیز می سازد که بانک ها و موسسات مالی با آن مواجه هستند بنابراین بانک ها با استفاده از استاندارد هایی باید ریسک را کاهش و نسبت به آن واکنش نشان دهند. به این منظور ما اثرات تمرکز مالکیت بر روی رفتار ریسک پذیری بانک ها را با استفاده استانداردهای کفایت سرمایه، نقدینگی، و تامین مالی پایدار خالص را در بانک های دولتی وخصوصی و همچنین موسسات مالی کشور مورد سنجش قرار می دهیم.کمیته نظارت بانكي بازل معتبرترین نهاد برای همکاری در زمینه مسائل نظارت بانكي است. هدف آن  بالابردن درك موجود در خصوص مسائل نظارتي كليدي و همچنین بهبود كيفيت نظارت بانكي در سراسر جهان است. تلاش مي شود كه دستیابی به این هدف از طریق تبادل اطلاعات در مورد مسائل نظارت بانکی در سطح ملی و همچنین در خصوص رويكردها و روش ها انجام شود. در مواقع لازم، اين كميته از اين درك مشترک استفاده می کند تا اصول راهبردي  استانداردهاي بين الملل  برای کفایت سرمایه ، اصول اصلي نظارت بانكي مؤثر ، پيمان نظارت بانكي برون مرزي ، شناخته شده است. اعضای این کمیته در دسامبر 2011 عبارتند از:  آرژانتين، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین ، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، کره، لوكزامبورگ، مكزيك، هلند، روسيه، عربستان سعودي، سنگاپور، آفريقاي جنوبي، اسپانيا، سوئد، سوئيس، تركيه، آمريكا و انگليس.

این كميته همچنين برقراري تماس و همكاري میان اعضاء و سایر مقامات ناظر بانکی را تشویق می کند. در این راستا و به منظور ارائة اصول راهبردی در زمینه مسائل نظارت بانکی، كلية مقالات و متون مربوطه براي مقامات ناظر بانکی (به ویژه بانك مركزي كشورهای مختلف) ارسال می گردد. همچنین برگزاری کنفرانس بین المللی ناظران بانکی هر دو سال یکباراز دیگر روش های بهبود ارتباطات ميان مقامات ناظر است.دبیرخانه کمیته در((بانک تسویه بین المللی)) بازل سوئیس واقع شده است.کارهای کمیته بازل در قالب سه کمیته فرعی انجام می شود، که عبارتند از: گروه اجرای استانداردها، گروه تدوین سیاست ها، گروه ویژه حسابداری و گروه مشورتی بازل. کمیته بازل قدرت قانونی ندارد، ولی اکثر کشورهای عضو ضمنی موظف به اجرای رهنمودهای آن هستند.مهمترين دليل شکل گيري بيانيه هاي سرمايه اي موسوم به بازل از جمله بيانيه شماره يک اقدامات پيشگيرانه در مقابله با بحرانهاي مالي بين المللي است . تحقيقات اخير نيز حاکي است که يکي از تفاوتهاي موجود دربحرانهاي مالي دهه هاي 1920و١٩٩٠ ميلادي که به توضيح اين موضوع کمک مي کند که چرا بحران هاي مالي کشورها در دهه هاي اخير پيامدهاي منفي ملايم تري نسبت به دهه هاي پيشين دارد، وجود نظارت و چارچوبهاي مقرراتي نيرومندتر از جمله مقررات الزام آور براي بانکها در نگهداري حداقل سرمايه اجباري مي باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  53 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0