<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری رویکرد آموزشی رجیو امیلیا</span>
تاریخ انتشار:
15 آوریل 2022
دسته بندی:

محیط یادگیری: نگاه کودک محوری که در مراکز رجیو، وجود دارد از مشخصات بارز آن است ومعلمان، والدین، اعضای شورا  و مخصوصا کودکان به آن افتخار می کنند. در این مراکز برای طراحی فضای مخصوص کودک، ابتدا این سوالات مطرح می شود: الف- چگونه این فضا به کودک کمک می کند تا خلاق ومتفکر و کنجکاو باشد ؟ ب -آیا کودک قادر است فضاهای مورد نیاز خود راکشف کند؟ج – آیا رنگ ها و نورهاخلاقیت، ارتباطات و همکاری بین افراد را تشویق می کند؟ د- این فضا برای چه تعداد کودک طراحی می شود؟ ه-آیا این مکان باعث تحریک و ایجاد  انگیزه برای یادگیری درکودک می شود؟ و اینجاست که نقش محیط به عنوان معلم سوم مشخص می شود وباید بیش از پیش، از عنصر محیط در جهت هموار نمودن مسیر یادگیری بهره برد.   در این رویکرد، سازماندهی محیط یادگیری به عنوان یکی از پایه های اساسی برنامه آموزش و پرورش دوران اولیه کودکی، اهمیت بسیاری دارد. تعلیم دهندگان رجیو به آنچه که از محیط به کودک می رسد،

توجهی خاص دارند و همواره به این سوال می اندیشند که محیط چه چیزی به کودکان یاد می دهد و از همین رو اغلب از آن به عنوان « معلم سوم » یاد می کنند. محیط در این مدل، منعکس کننده فلسفه تربیت کننده جان دیویی و نظریه یادگیری اجتماعی ویگوتسکی است و با حوزه دانش کودکان و قلمرو ارتباطات و احساسات آنان متناسب است و آن چنان که کادول می گوید: « همه قسمت های محیط مهم اند و هیچ فضایی حاشیه ای و بی اهمیت تلقی نمی شود و هیچ گوشه ای بدون ارزش نیست. » با ورود به مراکز رجیو، مفهوم فضایی دلپذیر را که لوریس مالاگازی بر آن تاکید داشت می توان دریافت. فضايي با طراحی زیبا و هماهنگ و مملو از آرامش که تسهیل گر ارتباط، تعامل و اکتشاف است، فضایی آکنده از علاقه مندی و محبت که در آن آشفتگی و عدم تناسبی وجود ندارد و فضایی که به کودکان به عنوان موجوداتی کنجکاو، خلاق، خیال پرداز، شایسته و توانمند احترام می گذارد و با علاقه، پذیرای آنهاست.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0