<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  رضایت زناشویی</span>
تاریخ انتشار:
2 سپتامبر 2021
دسته بندی:

رضایت زناشویی: رضايت از زندگي وقتي وجود دارد كه وضعيت موجود فرد در روابط خانواده مطابق با آن چه وي انتظار دارد، منطبق باشد و نارضايتي از زندگي وقتي اتفاق مي‌افتد كه وضعيت موجود فرد در روابط خانوادگي با وضعيت مورد انتظار و دلخوا ه فرد منطبق نباشد. يكي ديگر از متغيرها كه می‌تواند به شكل منفي تحت تأثير كودكان با ناتواني يادگيري قرار‌‌‌‌‌گيرد، رضايت زناشويي خانواده‌ها می‌باشد. برقراري ارتباط مؤثر با طرف مقابل، عدم عصبانيت، حفظ استقلال فردي زن و مرد ضمن مشاركت با هم، ارزش قائل‌شدن به خواسته‌ها و علايق همسر، همراهي و همدلي، داشتن اهداف و آرمان مشترك، قبول سختي‌ها و آمادگي براي مواجهه با مشكلات زندگي و كنار هم بودن در روزهاي خوشي وسختي و تأكيد و توجه بر نكات مثبت شخصيت همسر، ابراز دوستي و اهميت دادن به يكديگر را از عوامل در استمرار زندگي مشترك ورضايت زن و مرد دانسته اند(صافي،1374).

ارتباط صحيح كلامي و غيركلامي اساس يك زندگي زناشويي موفق است . زن و مردي كه از داشتن، يك ارتباط صحيح با يكديگر و ديگر افرادخانواده محروم هستند، داراي نشانه‌هاي رفتاري ويژه‌اي مي‌باشند كه از جمله آن ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: ياس، نوميدي و درماندگي زن يا شوهر، وجود تعارض بين زن و شوهر، داشتن انواع مشكلات در زمينه هاي مالي، جنسي، رفتاري، نرخ پايين تقويت يكديگر، نبود رضايت و خشنودي از زندگي زناشويي شكايت و انتقاد از يكديگر و غيره كه سرانجام سلامت رواني افراد خانواده را مورد تهديد قرار مي‌دهد. ارتباط با همسر جنبه مركزي زندگي عاطفي و اجتماعي يك شخص است و نارضايتي زناشويي، به توانايي زن و شوهر براي برقراري روابط رضايتمندانه با بچه ها و ساير اشخاص خارج از خانواده آسيب مي‌رساند. رضایت زناشویی یکی از عوامل موثر در ثبات و پایایی خانواده‌ها و در عین حال بهداشت روانی همسران و فرزندان است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 52 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0