<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری صنعت لاستیک</span>
تاریخ انتشار:
23 آوریل 2022
دسته بندی:

صنعت لاستيك: در ايران 9 كارخانه ي توليد انواع تاير و تيوب، خودروهاي سواري و تجاري، كشاورزي، راهسازي و صنعتي و وسايل نقليه ي دوچرخ و اسكوتري با ظرفيت اسمي نصب شده بالغ بر 318 هزار تن به فعاليت اشتغال دارند.از مجموع 9 كارخانه ياد شده 4 كارخانه قبل از انقلاب به توليد اشتغال داشته و يك كارخانه نيز قبل از انقلاب احداث و پس از انقلاب راه اندازي شده و 5 كارخانه نيز كاملاً پس از انقلاب طراحي، احداث و راه اندازي شده اند. (سند چشم انداز صنعت تایر:1386)كارخانه هاي تايرسازي كه قبل از انقلاب در ايران احداث و آغاز به فعاليت كرده اند، جملگي با مشاركت توليد كنندگان سرشناس روز صنعت تاير جهان احداث گرديده و به فعاليت پرداخته اند. اين شركت ها در حقيقت شعب داخلي براندهاي معتبر جهان بوده اند و با تكنولوژي نسبتاً روزآمد در آن زمان و با مديريت و مسؤوليت سرمايه گذاران خارجي اداره مي شدند كه در اينجا به معرفي اجمالي آنها مي پردازيم.در سال 1337 با سرمايه گذاري شركت آمريكايي بی اف گودریچ آمريكا براي ساخت تايرهاي كشاورزي، سنگين و سبك باياس تاسيس شد و در سال 1354 توليد تاير راديال نخي را نيز آغاز كرد. در سال 1374 عمليات طرح و توسعه ي آن در دستور كار قرار گرفت.

بيش از 40 سال پيش در اطراف تهران (شهريار) و با مشاركت و سرمايه گذاري يك شركت ژاپني جهت توليد تاير هاي دوچرخه و موتورسيكلت و انواع قطعات لاستيكي و لاتكسي شروع به كار كرد. در مقطع فعلي توليدات آن محدود به انواع تاير دوچرخه، موتورسيكلت، و برخي قطعات لاستيكي  است. (سند چشم انداز صنعت تایر:1386)درسال 1342 با همكاري و سرمايه گذاري جنرال تایر آمريكا تأسيس شد و توليد تايرهاي باياس كشاورزي، سنگين، نيمه سنگين، سواري و سپس راديال نخي (تاير سواري) را آغاز كرد. در مقطع فعلي با عقد قرارداد انتقال فناوري از شركت ماتادوراسلواكي ، توليد تايرهاي سواري راديال
steel belt را در دستور كار دارد. (سند چشم انداز صنعت تایر:1386)در سال 1353 با همكاري و سرمايه گذاري بريجستون ژاپن و به نام بريجستون ايران توليد انواع تاير هاي باياس سنگين، سبك، سواري و سپس توليد تاير راديال سواري نخي را آغاز كرد. اين شركت در چند سال  گذشته موفق به اخذ فناوري  توليد تايرهاي سواري راديال استيل بلت از شركت مارانگوني ايتاليا گرديده و توليد اين تايرها را آغاز كرده است. (سند چشم انداز صنعت تایر:1386)

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:16صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0