<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری رشدگفتاری کودکان پیش دبستانی</span>
تاریخ انتشار:
1 فوریه 2022
دسته بندی:

آشنايي با آموزش و پرورش پيش از دبستان: منظور از برنامه‌هاي كودكان در دوره پيش از دبستان برنامه‌هايي است كه با نيازهاي كودكان در دوره پيش از ورود به مدارس ابتدايي مطابقت دارد. موسسات تربيت كودكان در اين دوره معمولا با نام‌هاي مهدكودك، كودكستان و مراكز مراقبت روزانه خوانده مي‌شوند. تفاوت بين مهدكودك و مركز مراقبت‌هاي روزانه هم بسيار جزئي است و معمولا مبتني بر دلايل ورود و ثبت نام كودك و مقدار زماني است كه كودك از اين‌گونه خدمات استفاده مي‌‌كند. شباهت بين اين دو بيشتر از تفاوت‌هاي آنهاست زيرا داراي اهداف، ارزش‌ها و نقاط تاكيدی مشتركی هستند.كودكستان نامي است كه به آرمان‌هاي «باغ كودكان» فردريك فربل آلماني در بلاتبرگ آلمان كه در سال 1837 تاسيس شد، برمي‌گردد. اين موسسه معمولا براي كودكان پنج ساله و سنين آمادگي تدارك ديده مي‌شود و در بعضي جوامع از آن به عنوان مدارس آمادگي ياد مي‌شود. در جامعه‌ي ما نيز اولين كودكستان به كوشش مرحوم جبار عسكرزاده (باغچه‌بان) در سال‌هاي 1311 به صورتي ساده تاسيس شد. مهدكودك‌ها، معمولا براي كودكان دو و نيم، سه و چهار ساله تدارك ديده مي‌شوند و تاسيس آنها به كارها و تلاش‌هاي راهبه‌هاي انگليسي به نام‌هاي مارگارت و راشل مگ‌ميلان كه در شهر لندن،

در سال 1910 تاسيس شده،برمي‌گردد. اين‌گونه موسسات در ابتدا برپايه مراقبت‌هاي بدني و بهداشتي و تقويت حواس كودكان اين سنين استوار بوده است. مراكز مراقبت از كودك كه قديمي‌تر هستند، نام‌هاي متعددي چون مراكز مراقبت از كودک/مهدكودك روزانه، و مراكز كودكان را نيز به خود گرفته‌اند. اين‌گونه موسسات عمدتا براي خدمت به كودكان والديني كه به دلايل مختلف نمي‌توانند از فرزند خود در خانه نگهداري كنند، طراحي گرديده‌اند. چنين مراكزي در كنار بيمارستان‌ها، كارخانه‌ها، دانشگاه‌ها، ساختمان‌هاي تجارتي و خصوصي، مدارس عمومي و يا جاهاي ديگر تشكيل مي‌شوند و برنامه‌هايي تمام وقت براي كودكان مادران شاغل ارائه مي‌دهند (مفيدي، 1383).وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزيستي كشور به‌عنوان دو ركن اساسي آموزش در اين سطح، با توجه به اهداف كل جمهوري اسلامي ايران و ديدگاه‌‌هاي برنامه‌ريزي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اهداف كلي اين دوره را اينطور بيان مي‌كنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 43صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0