<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری نقش دانشگاه در شکل گیری هویت</span>
تاریخ انتشار:
14 دسامبر 2021
دسته بندی:

شناسايي هويت: ارزش و جايگاه بحث «هويت» بي نياز از ارائه دليل است و ليكن به ذكر مواردي اكتفا مي­شود. بر اساس قاعده عقلي در تعريف «الاشياء باضدادها» يعني «هرچيزي با ضدش شناخته مي­شود». كافي است توجهي به آثار، پيامدها و نتيجه ناگوار «فقدان هويت» داشته باشيم و از عمق رنج و دردي كه جوانان بي هويت احساس می كنند، آگاه شويم ،همچنین بخش قابل توجهي از افسردگي­ها، احساس پوچي و درون تهي شدن­ها و روزمرگي­ها نتيجه بي هويتي است.ضرورت شناسايي و بحث از هويت در اين است كه داشتن تعريفي از خود، اولين قدم نه تنها در ايفاي نقش بلكه از مقدمات انسان بودن است. از ابتداي ظهور انسان بر كره خاكي، انسان مرتب از كيستي و چيستي خود پرسيده است. اگر تكليف مقوله هويت در ميان يك گروه يا يك ملت معلوم باشد و در خصوص حد و حدود آن اجماع نظري كلي حاصل شود، اولاً تك تك افراد احساس اعتماد به نفس مي­كنند و ثانياً جامعه و گروه­ها به طور كلي، جهت و هدف خود را مشخص مي­بينند. ضرورت بحث از هويت به شرايط فعلي جهاني بر مي­گردد كه در آن زندگي مي­كنيم. جهان در عصر يك تمدن/چند فرهنگ است و جهاني است كه اصلاً ميدان بروز هويت­هاي متفاوت را ممكن مي­كند.

هویت یک مفهوم خویشتن است و این اولین قدم در راه فهم نظربی نظیر بروزنسکی است که معتقدند هویت ساختاری ذهنی مرکب از اصول ، فرضیات و سازه هایی مرتبط با خود حال تعامل با محیط می باشد . هویت مجموعه ای از معانی است که فرد برای تعریف خود به کار می گیردهویت یک سازه و ساختار روانی ـ اجتماعی است که باعث انتراق و جدایی فرد از سایرین می باشد به اعتقاد گلاسر هویت با شخصیت مترادف است گلاسر معتقد بود که برای هر فردی یک هویت منظور است و آن تصور فرد از خویشتن است.هویت نتیجه سنتز و ترکیب تجربیات فردی از خود ، ادراک دیگران از فرد و چگونگی تجلی و ظهور را برای دیگران است . در تعریف ماریس  هویت اساس رفتارهای قابل مشاهده اجتماعی تعریف شده است  وی معتقد است هویت یک ساختار خود است یک سازمان پویا و خود ساخته درونی از آرزوها ، مهارتها ، عقاید و تاریخچه فردی است . به عقیده مارسیا زمانی که هویت تشکیل می شود الگوی فرد قوی تر و مستحکم تر از قبل شده استراپادیورت، مارسیا و دیگران، (1984 )به نقل از دانشور،(1379)جستجوی هویت را یک کار دائم می دانند و از زمانی که نوجوان متوجه قیافه خود در آینه می شود از خود می پرسد “من چه کسی هستم ؟ “آغاز می شود هر چند او هنوز پاسخی برای این سوال ندارد ولی می داند که چه نباید باشد .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 59 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0