<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری خلاقیت و عملکرد شغلی</span>
تاریخ انتشار:
29 سپتامبر 2021
دسته بندی:

خلاقيت: كه در كتاب هاي لغت اين گونه بيان شده: اسم، وضع يا كيفيت خلاق بودن (نشانه هاي خلاقيت از همان كودكي در او نمايان بود) خلاق صفت آفريننده (خلاق عالم) داراي نيرو يا استعداد و آفرينش (ذهن خلاق) موجب پيدايش چيزي تازه (فكر خلاق، كار خلاق) (فرهنگ معاصر فارسي، حرف خ). خلاقيت آفريدن، آفريدگي، قوه ابتكار، قدرت ايجاد آثار نو (فرهنگ بزرگ سخن، حرف خ). خلاقيت: خلق كردن آفريدن، به وجود آوردن است (لغت نامه دهخدا، حرف خ)در زمينه خلاقيت، تعاريف متعدد و متنوعي ارائه شده است. خلاقيت واژه اي عربي است كه ريشه آن «خلق» به معني آفريدن است. در لغت نامه دهخدا، خلاقيت به معناي خلق كردن و به وجود آوردن است و فرد خلاق شخصي است كه داراي عقايد نو باشد. در فرهنگ و بستر  خلاقيت، قدرت و توانابي خلق و ايجاد مفاهيم يا به كارگيري آن در شكل جديد از طريق مهارت هاي ذهني تعريف شده است. خلاقيت، توانايي كاربرد دانش حل مسئله و نوآوري است. خلاقيت همواره شامل ايده هاي جديد نيست بلكه گاهي مي تواند درباره انتقال دانش موجود به موقعيت هاي جديد و قرار دادن آن ها در موقعيت متفاوت باشد و يا مي تواند در مرتبط ساختن روش هايي كه قبلا وجود نداشته اند، به كار گرفته شود.

خلاقيت عبارت است از خلق كردن مفهوم و چيزي تازه و منحصر به فرد، به گونه هايي كه مناسب و مفيد، موجب حل يك مسئله، سوال يا نياز علمي، صنعتي يا اجتماعي شود  خلاقيت از ديدگاه هاي مختلفي (فلسفي، علمي، روان شناختي اجتماعي، عصب شناسي، روان سنجي، بوم شناختي) بررسي شده است.خلاقيت توانايي فرد توليد پاسخي به طور كامل نوين در مواجهه با مسائل است و پاسخ خلاف، نخست نبايد شامل تكرار چيزي باشد كه فرد در گذشته ديده يا شنيده است و دوم پاسخ بايد مسئله را به گونه اي مناسب و سودمند حل كند .گيلفورد نيز با نگاهي بر اساس ويژگي هاي شخصيتي فرد خلاق،‌ خلاقيت را مجموعه اي از توانايي ها و خصايص مي داند كه موجب تفكر خلاق مي گردد.فرايند خلاقيت در تعامل فرد با محيط شكل مي گيرد؛ محيط منجر به تحريك فيزيكي و اجتماعي مي شود و خلاقيت را در اعضا تقويت مي كند در حال حاضر خلاقيت منجر به كسب مزيت رقابتي براي سازمان مي‌شود و سازمان ها براي پرورش كاركنان خلاق در مسير توسعه محصولات و خدمات جديد با هم رقابت مي كنند . خلاقيت، نقش مهمي در توسعه آتي كشورها ايفا مي كند. مطالعات قبلي در مورد خلاقيت، بر اين ديدگاه تاكيد دارد كه خلاقيت، عامل مهمي در توانايي رقابت و توسعه ملي است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 49صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0