<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تولید ماشین آلات راهسازی</span>
تاریخ انتشار:
13 آوریل 2022
دسته بندی:

تولید ماشین آلات راهسازی: با توجه به نقش موثر ایران  در کریدور حمل و نقل منطقه ای،  برنامه های توسعه ای در بخش حمل و نقل همیشه در الویت های برنامه های  عمرانی وتوسعه ای در قبل و بعد از انقلاب قرار داشته است. طرح های توسعه راه‌هاي زميني و ريلي و آب راهه های کشور در برنامه‌هاي توسعه کشور در ادوار گوناگون، بیانگر آن است که برای تحقق این برنامه ها صنعت ماشين‌آلات راهسازي  با چه فرصتي براي تجهيز و ارتقا روبرو است. به همین ترتیب هدف‌گذارهای صورت گرفته در  برنامه های پنج‌ساله و در سند چشم‌انداز توسعه كشور در بخش راهسازی و معدن، كه در شرايط فعلي از درجه مكانيزاسيون پایینی برخوردار است، لزوم توجه و تمركز در حوزه ماشين‌آلات راهسازی را بيش از پيش نشان مي‌دهد.از بدو تأسيس شركت گسترش و نوسازي صنايع ايران، طرح حمایت و توسعه صنعت خودرو و به طبع آن ماشین آلات راهسازی و معدنی، بر اساس تجربه کشور های دیگر، در اولویت برنامه های استراتژیک این سازمان قرار گرفت. لذا  با سرمایه گذاری این سازمان به میزان 70 درصد و  سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 30 درصد به تأسيس شركت هپكو همچون نظایر آن، شركت  ولوو در سوئد، فيات در ايتاليا،HSW در لهستان، 14 اكتبر در يوگسلاوي اقدام نمود. مديرعامل و بنيان گذار كارخانه هپكو بصورت سنتي معدن دار بود.

لذا عمليات با محصولات فوق سنگين لودرهاي 560 و بلدوزرهاي معدني TD40 آغاز و با توليد ماشين هاي راهسازي توسعه و ادامه يافت.پس از انقلاب اسلامي سهامدار عمده، يعني سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران،  مدیریت هپکو را در دست گرفت و بلافاصله طرح توسعه هپكو ( افزايش ظرفيت300 درصد) را در زمره  یکی از مهمترین طرح های توسعه ای دهة اول انقلاب در دستور کار قرار داد. توجيه اين پروژه تكميل زنجيره توليد  صنعت خودرو و صنايع مرتبط به زير ساختهاي آن در ارتباط با عملیات راهسازی و  استخراج معادن بود. بدین ترتیب اين پروژه با سرمايه هپكو و تخصيص ارزهاي دولتي در اوايل دهه هفتاد به بهره برداری رسید. كيفيت سرمايه گذاري در طرح توسعه هپكو براساس توليد محصولات فوق سنگين ( ارتفاع 15 متر سالن ) در ابعاد بزرگ (سالنی به مساحت   60000  متر مربع) و ماشينهاي ابزار بسيار سنگين و كيفي جهت توليد بزرگترين سایز محصولات راهسازي و معدني بود كه در مراحل بعدي سرمايه گذاري با تبديل ماشين هاي برش به برشهاي ليزري و رباط هاي جوشكاري هپكو به يكي از مدرن ترين كارخانجات توليد ماشينهاي راهسازي در خاور میانه تبدیل شد. برند هپكو اولين و قديمي ترين مارك پايدار (حدود چهل سال) در حوزه صنعت تولید ماشین های راهسازی و معدنی در ايران است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 21صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0