<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تناسب با سبک زندگی</span>
تاریخ انتشار:
22 مارس 2022
دسته بندی:

سبک زندگی: سبک زندگی، یکی از چارچوب‌های نظری مهم در دنیای مدرن برای بررسی وضعیت زندگی افراد و طبقه‌بندی آن‌ها در بین گروه‌های مختلف است. تا پیش از جنگ جهانی دوم، مفهوم سبک زندگی اهمیت چندانی نداشت و اصولاً با این نام از آن یاد نمی‌شد. جنگ جهانی دوم با گسترش پایه‌های اجتماعی دولت رفاه و به وجود آوردن امکانات عمل تولید و مصرف انبوه کالاها بویژه کالاهای فرهنگی سبب گردید شیوه‌ی زندگی، تنوع بسیار بالایی بیابد. سبک زندگی بر مبنای رفتارهایی که سامان کلی زندگی را ایجاد کند، تعریف می‌شود. «گیدنز» معتقد است: «سبک زندگی، کردارهایی است که به جریان عادی زندگی روزمره تبدیل شده‌اند؛ جریان‌هایی که در لباس پوشیدن، غذا خوردن، شیوه‌های کنش محیط دلخواه برای ملاقات کردن دیگران جلوه می‌کند». ولی وی چنین رفتارهایی را بازتاب هویت‌های شخصی، گروهی و اجتماعی می‌داند(فاضلی، 1382، ص61).امروزه ما كالاها را نه براى فايده‌شان مى‌خريم و نه براى شأن نمادي نشان. ما آن‌ها را براى تجربه‌اى كه عرضه مى‌كنند مى‌خريم؛ ما آن‌ها را مصرف مى‌كنيم تا زندگى‌هايمان را معنادار كنيم. مصرف كردن بايد كيفيت زندگى را حفظ كند. زمان مصرف بايد «زمان كيفى» باشد- نه نوعى زمان ازخود بيگانگى، نه نوعى زمان تقليد الگوهايى كه از سوى جامعه بر ما تحميل شده و ترس از اينكه نتوانيم چشم و هم‌چشمى كنيم. ما به دنبال تحقق اصيل خود حقيقى‌مان هستيم، تحقق بازى هوس‌انگيز تجربه، تحقق حس توجه به ديگران.

 در فرهنگ لغت آکسفورد معانی متفاوتی براي واژه سبک ارائه شده است: الف) شیوه متمایز انجام دادن یا ارائه کردن چیزي؛ ب) طرح و شکل خاص چیزها؛ ج) کیفیتی برجسته و باب روز؛ شیوه و طریقی که به واسطه آن اثري هنري، ساختمان یا چیز دیگر به مشخصه دوره تاریخی، مکان یا شخصی خاص تبدیل می‌شود. در همه این تعاریف بر متمایز بودن و منحصربه فرد بودن تأکید شده است(فاضلی، 1382، به نقل از آجیلی و بیگی، 1392، ص85).شيوه زندگي بطور ساده به عنوان «چگونه يك نفر زندگي مي‌كند» تعريف شده است(افجه و بخشی‌زاده برج، 1389، ص 8). از شيوه زندگي براي توصيف سه سطح تجمع مردم يك فرد، گروه كوچكي از افراد در حال تعامل و گروه بزرگي از افراد(مثلاً يك بخش بازار) استفاده مي‌شود. «اندرسون» و «گولدن»(1984)، به نقل از افجه و بخشی زاده برج، 1389، ص 8).سبك زندگی مجموعه‌ای از انتخاب‌های رفتاری است. در جوامعی كه فرصت انتخاب وجود ندارد مانند اجتماعات سنتی، سبك زندگی از گذشته تعیین شده است. سبك زندگی از آن‌جایی كه مربوط به جامعه مدرن است فرصت انتخاب می‌دهد. سبك زندگی عینیت و تبلور هویت افراد است، آنچه ما در اندیشه خود می‌پرورانیم كه چگونه باشیم و چگونه زندگی كنیم. بنابراین سبك زندگی شامل عرصه‌های متفاوت می‌شود(خوشنویس، 1389، ص17).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0