<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  کتابخانه بعنوان سازمان</span>
تاریخ انتشار:
20 فوریه 2022
دسته بندی:

کتابخانه عمومي:  که دروازه محلي به دانش است، موقعيتي اساسي براي آموزش در تمام طول عمر، تصميم گيري شايسته و متکي به خود، و توسعه و پيشرفت فرهنگي را در افراد و گروه‌هاي جامعه فراهم مي آورد. کتابخانه عمومي سازماني است که به وسيله جامعه از طريق حکومت محلي، منطقه اي‌ يا ملي و ‌يا از طريق ساير سازمان‌هاي اجتماعي تاسيس شده و حمايت و پشتيباني مالي مي شود. کتابخانه عمومي دانش، اطلاعات و آثار تخيلي را با استفاده از ‌يک دسته منابع و خدمات تهيه مي کند و به صورتي برابر و‌ يکسان، صرف نظر از نژاد، مليت، سن، جنس، مذهب، زبان، وضع اقتصادي و وضعيت شغلي و درجات تحصيلي و سواد، در دسترس مردم قرار مي دهد.عبارت است از مرکزي که از تعدادي افراد با مجموعه اي واحدهاي اداري تشکيلاتي و از کتب سازمان‌يافته با سيستم‌هاي علمي مخصوص از قبيل سازمان تشکيل دهنده آن، روش تشکيل سازماني براي آماده سازي کتب و وسايل مورد نياز آنها تشکيل شده که ضرورتا داراي تشکيلات و اهداف است. سازمان کتابخانه بهترين سازمان شناخته شده است که اعمال، تصميم‌ها، برنامه‌ها، روش‌ها، قوانين و مقررات خود را ثبت مي کند .

کتابخانه عمومي محل برخورد تخصص‌ها، بينش‌ها، گرايش‌ها، نگرش‌ها و سلايق است که افراد واجد شرايط، متعهد، علاقمند، متفکر، جامعه شناس، روانشناس، سياس، مقتصد، با تجربه، باحوصله، زيرک، مردم دار، مهربان و صميمي بايد آن را اداره کنند و معلوم است چنين محلي افرادي را مي طلبد که بايد ويژگي‌هاي متفاوت را در خود داشته باشند. مسايل انساني به ويژه با نگاهي کيفي به آن مي طلبد که افراد شاغل در کتابخانه‌هاي عمومي بر عموم مسايل با چشم تخصص نگاه کنند. وظيفه کتابدار متخصص در دانشگاه‌ها‌ يا سازمان‌هاي تخصصي بسيار آسان تر از کار کتابداران کتابخانه‌هاي عمومي است. در کتابخانه‌هاي عمومي چون از اقشار مختلف مراجعه مي کنند و انگيزه‌هاي مراجعه کننده متفاوت است، تبيين، دسته بندي، سازماندهي، پاسخ به نياز فوري و غيرفوري مراجعان به تبحر، صبر، پشتکار و هوشمندي نيازمند است. از اين قرار به نظر مي رسد کتابخانه عمومي پايگاه خواست‌هاي متنوع جامعه است که در آن هر کسي مطابق با نيازش شکلي از پاسخ را مي‌يابد و از آن طرف آيينه تمام نماي مشکلاتي است که جامعه با آن دست به گريبان است و مسئولان مي توانند از طريق آن به کاستي‌ها و کمبودها و در عين حال زيبايي‌ها و قوت‌ها پي ببرند و در جهت تکميل و ‌يا استفاده از ظرفيت‌ها استفاده کنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0