<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تغییر استراتژیک</span>
تاریخ انتشار:
15 آوریل 2022
دسته بندی:

تغيير در سازمان‌ها:  به واسطه استدلال‌هايي مثل تغيير تكنولوژي، گرايشات ارتباطي جديد، قوانين نوپا و جنبه‌هاي اجتماعي و محيطي جديد، امري اجتناب ناپذير است. (Shah ,2010,p1) عوامل محيطي در زمان كنوني به سرعت در حال تغيير و تحولات و رقابت در سطح جهاني مطرح است. در دنياي كنوني كه آن‌را عصر پسانوگرايي يا پست مدرن می‌نامند محيط به هيچ وجه ثبات ندارد و سازمان‌های اين عصر متوجه محيط غيرقابل پيش بيني جهان شده‌اند. دنيايي كه تغييرات سريع و افزايش پيچيدگي از ویژگی‌های آن است، ديگر مديريت سازمان نمی‌تواند با شیوه‌های سنّتي محتواي درون و بيرونِ سازمان را تحت كنترل خود درآورد. به عبارت ديگر سازمان براي سازش و يا كنار آمدن با چنين پديده هاي ناشناخته اي به الگوهاي جديدي نياز دارد تا بتواند در سايه ساختارهاي تمركز زدا و از طريق محدودتر كردن گستره خود به جنبه هاي همكاري جديد فكر نمايد. در سازمان‌های پست مدرن ديگر سرمايه به صورت پول يا ماشين آلات مطرح نيست بلكه اين سرمايه به صورت اطلاعات مؤثّر در نظر گرفته می‌شود. در زمان گذشته سازمان‌های مدرن تصميمات را در رأس هرم مديريتي می‌گرفتند

كه اين، باعث افزايش درگيري اطلاعاتي و پرت شدن زمان و اطلاعات مؤثّر شده و در نهايت به ارائه يك پاسخ ديرهنگام منجر می‌شد. اما امروزه با توجه به گردش سريع اطلاعات و افزايش پيچيدگي، پاسخ‌ها و واکنش‌های لازم بايد به موقع و در کوتاه‌ترین زمان ممكن داده شوند. (کشتیبان و همکاران،1388،ص3) تغيير در ارتباط با حل مسائل و به چالش كشيدن سازمان با هدف رشد و بقاء در آينده است. در سازمان، اكثر مسائل و چالش‌ها به واسطه فشارهاي محيط داخلي و خارجي حاصل مي‌شود كه خود بر كيفيت محصول، كارايي يا بازدهي كاركنان، رشد سازمان، اقدامات كسب و كار جديد، فرصت‌ها و نوآوري‌ها اثر مي‌گذارد. (Shah ,2010,p2) جريان‌هاي اخير مطالعاتي نشان مي‌دهد كه سازمان‌ها طي رويارويي با محيط‌هاي متلاطم، بايد به تنظيم فرآيندهاي تغییر انعطاف‌پذير بپردازند.به دلیل افزایش اغتشاش و بی ثباتی مهم گنجایش سازمان نسبت به تغییر امری ضروری جهت بقای آن‌ها تلقی می‌شود (Peccei et al, 2011,p2 ).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 51 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0