<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مولفه های تکنولوژی</span>
تاریخ انتشار:
25 آوریل 2022
دسته بندی:

تکنولوژی :همه افراد گمان می‏کنند که می‏دانند تکنولوژی چیست، اما زمانی که دقیق‏تر و عمیق‏تر به آن فکر می‏کنند موضوع پیچیده‏تر به نظر می‏رسد. بنابراین تعاریف موضوع مورد بحث حد و حدودی را مشخص می‏کنند و آن را از سایر موضوعات جدا می‏کنند.از تکنولوژی تعاریف متعددی شده است که بعضی از آن تعاریف عبارت است از:1-در نوشته‏های مربوط به تکنولوژی عموماً به ریشه لغوی آن اشاره می‏شود که از دو واژه یونانی (تکنو) و (لوژی)تشکیل شده است. تکنو در واژه‏نامه راندم هاوس چنین تعریف شده است: «عقلی که بر جهان و تکامل آن حاکم است». بهترین معادل لوژی در فارسی (شناخت) است و از این رو تکنولوژی در فارسی (فن شناخت) یا فن‏شناسی ترجمه شده است.تکنو خود در برابر Arche و به معنای جنبه‏هایی است که در طبیعت وجود نداشته و توسط بشر به آن اضافه شده است، حال آن که Arche  به هر آن چیزهایی که در قدیم در طبیعت وجود داشته اطلاق می‏شود .2-تعریف تکنولوژی از دیدگاه مانس فیلد: تکنولوژی دانش به کار رفته در یک کوشش و تلاش مؤثر و بهره‏ور می‏باشد .

3- تعریف تکنولوژی از دیدگاه سومانس و دیوید: تکنولوژی را مفهومی می‏دانند که به وسیله آن محصولات یا خدمات اعم از ملموس و ناملموس در بازار تولید و عرضه گردد.4- تعریف تکنولوژی از دیدگاه الیتگا: الیتگا تکنولوژی را صرف روش‏های تولید می‏داند که تئوری‏ها و دانش فنی را به واقعیت تولید تبدیل می‏نماید.5- تعریف تکنولوژی از دیدگاه گالبرایت: تکنولوژی به معنی کاربرد سیستماتیک علم و سایر دانش‏های سازماندهی برای وظایف عملی است 6- تعریف تکنولوژی از دیدگاه نوازشریف:  تکنولوژی شامل 4 عنصر است:الف) سخت‏افزار: مجموعه‏ای از وسایل و تجهیزات فیزیکی، ابزارها، وسایل و ماشین‏آلات ب) نرم‏افزار: مجموعه‏ای از تکنیک‏ها، فعالیت‏های فنی، روش‏ها و دستورالعمل‏هاج) نیروی انسانی یا توانایی‏هایی که به موجب آن سخت‏افزار و نرم‏افزار به کار گرفته می‏شود.د) سازماندهی و مدیریت: مکانیزم‏ها و ترتیبات اقتصادی و اجتماعی که در چهارچوب آنها سایر اجزاء به کار می‏افتند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 83 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0