<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تعارضات ناشویی5</span>
تاریخ انتشار:
30 آگوست 2021
دسته بندی:

ازدواج  وانواع آن: ازدواج مقدس ترين و پيچيده ترين رابطه ميان دو انسان از دو جنس مخالف است كه ابعاد وسيع و عميق و هدف ها ي متعددي دارد. ازدواج پيمان و پيوند مقدسي است ميان دو جنس مخالف بر پايه روابط پاياي جنسي، عاطفي، معنوي و بر اساس انعقاد قرارداد شرعي و عرفي، اجتماعي و قانوني كه تعهدي را براي زوجين به وجود مي آورد (به پژوه، 1388). آنچه بيش از هر امري لازمه  ازدواج موفق است. تعادل عاطفي، سلامت رواني، كفايت هاي عقلاني و قابليت هاي اجتماعي است و نه صرف تمكن اقتصادي(افروز،1380).ازدواج از نوعي تقدس برخوردار است كه در مقايسه با ساير روابط انساني، تماميتي بي نظير دارد بدين معنا كه ابعاد زيستي ، اقتصادي، عاطفي، رواني و اجتماعي زندگي را پوشش مي دهد.

نكته بعدي استحكام اين قرارداد است كه در قرآن از ازدواج به عنوان پيماني محكم ياد شده است و جملاتي كه در عقد ازدواج و هم زمان با آن از سوي يك طرف گفته مي شود و طرف مقابل نيز آن را مي پذيرد ، نشان از استواري اين پيوند دارد.در اسلام به اصل كفويت اشاره مي شود و با مطالعه فرهنگ جوامع گوناگون ملاحظه مي شود كه در امر انتخاب همسر، تناسب، سنخيت، همشان بودن و همسان گزيني يك قاعده جهاني است . افراد تمايل دارند همسري انتخاب كنند كه از ابعاد گوناگون سني ،تحصيلي ، خانوادگي ،اقتصادي، هوشي، اعتقادي، فرهنگي و نظايرآن با آنها همسان و متناسب باشدپ.ازدواج ها به دو گروه پايدار و ناپايدار تقسيم مي شود. ازدواج پايدار شامل زوج هاي سنتي ، زوج هاي دو جنسيتي و زوج هاي اجتنابي مي شود و ازدواج هاي ناپايدار شامل زوج هاي معترض و زوج هاي فاقد قيد (جدا از هم ) مي گردد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 44صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0