<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  تبلیغات دهان به دهان</span>
تاریخ انتشار:
2 دسامبر 2021
دسته بندی:

تبليغات دهان‌به‌دهان: امروزه تبلیغات دهان‌به‌دهان از اهمیت بسیار زیادی نزد بازاریابان برخوردار گردیده است تا جایی که عدّشه­ای معتقدند که تبلیغات دهان‌به‌دهان ازجمله مؤثرترین و کارآمدترین شیوه‌های تبلیغاتی است. با توجّه به اهمیت این موضوع و نقش مؤثر تبلیغات دهان‌به‌دهان در بازاریابی کنونی به نظر می‌رسد که باید به شکل مؤثری این پدیده را مدیریت کرده و با اتخاذ تدابیری آگاهانه و هدفمند از مزایا و سودمندی‌های بسیار آن بهره‌برداری نمود (غفاری آشتیانی، 1384).عبارت تبلیغات دهان‌به‌دهان اولین بار توسط ویلیام وایت حدود 40 سال پیش طی یک مطالعه کلاسیک بازاریابی در مجله فورچون منتشر شد. اگرچه مطالعه شبکه‌های اجتماعی در جامعه شناسی به‌طور مفصّل موردبحث قرارگرفته، امّا در سال‌های اخیر به دلیل مکشوف شدن اثرات بارز آن بر رفتار مصرف‌کننده موردتوجه پژوهشگران بازاریابی قرارگرفته است. ارتباطات دهان‌به‌دهان به تبادل نظرات، اندیشه‌ها، یا عقاید بین دو یا بیشتر از مصرف‌کنندگان که هیچ‌یک از آنان به‌منزله منبع بازاریابی نیستند، اشاره دارد. ارتباطات دهان‌به‌دهان تأثیر فوق­العاده شدیدی بر رفتار خرید مصرف‌کننده دارد. در یک زمینه‌یابی از مصرف‌کنندگان پرسیدند که چه عواملی خریدهای مربوط به 60 محصول متفاوت را تحت تأثیر قرار داده است.

نتایج نشان داد که تأثیر ارتباطات و توصیه از طرف دیگران در مقایسه با اثر خرید از طریق تبلیغات سه برابر اثربخش‌تر بوده است. مطالعه دیگری نشان داد که تأثیر ارتباطات دهان‌به‌دهان دو برابر مؤثرتر از اثر تبلیغات رادیویی، چهار برابر مؤثرتر از فروش شخصی و هفت برابر مؤثرتر از روزنامه‌ها و مجلات است (مون، 1382). مبانی تئوریکی زیادی برای این ایده وجود دارد که تبلیغات دهان‌به‌دهان بر اقدامات مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد. در مدل‌های ارائه‌شده توسط بنرجی نشان داده شده است که مردم از طریق عقاید دیگران تحت تأثیر قرار می‌گیرند (گادز و مايزلين، 2004). همچنین اظهار شده که تبلیغات دهان‌به‌دهان در میان خانواده، دوستان و همسالان به‌عنوان یکی از مؤثرترین و قدرتمندترین روش‌ها در انتخاب کالاها و خدمات می‌باشد .اطلاعات دهان‌به‌دهان نزد مصرف‌کنندگان دارای اهمیت زیادی می‌باشد، چراکه این اطلاعات از فرد دیگری که تجربیات خودش را توصیف می‌کند، به‌طور مستقیم به دست می‌آید. همچنین این اطلاعات شفاف‌تر از اطلاعات سایر ابزار ارتباطی مانند ارتباطات چاپی مي باشد، درنتیجه اطلاعات دهان‌به‌دهان در حافظه، قابل‌دسترس بوده و اثر نسبتاً بیشتری بر مصرف‌کنندگان دارند (موون، 1382). تبلیغات دهان‌به‌دهان اثر بالقوه بیشتری در مقایسه با دیگر کانال‌های ارتباطی برجا می‌گذارند .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 32 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0