<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  بهره وری منابع انسانی</span>
تاریخ انتشار:
11 آوریل 2022
دسته بندی:

 بهره وری: در رابطه با تعريف بهره وري، تعريف پذيرفته شده اي كه مورد توافق همگان باشد وجود ندارد، اما در اينجا به تعدادي از اين تعاريف اشاره مي شود:  استاينر معيار عملكرد و يا قدرت و توان موجود براي توليد كالا و خدمات. (وبگاه؛ سازمان ملی بهره وری ایران،1392).استيگل: نسبت ميان بازداده مرتبط به عمليات توليدي مشخص و معين در مقايسه با نهادهاي مصرف شده.(همان منبع)ماندل بهره وري به مفهوم نسبت بين بازده توليد به واحد منابع مصرف شده است كه با يك نسبت مشابه در دوره پايه مقايسه مي شود و به كار مي رود. (همان منبع)ديويس تغيير بدست آمده در شكل محصول ايجاد شده در ازاي منابع مصرف شده. (همان منبع) فابريكانت نسبت بين خروجي به ورودي. (همان منبع)مركز بهره وري ژاپن بهره وري عبارت است از به حداكثر رساندن استفاده از منابع، نيروي انساني، تسهيلات و غيره به طريقه علمي و كاهش هزينه هاي توليد، گسترش بازارها، افزايش اشتغال، كوشش براي افزايش دستمزدهاي واقعي و بهبود معيارهاي زندگي، آنگونه كه به سود كارگر، مديريت و عموم مصرف كنندگان باشد. (همان منبع) آژانس بهره وري اروپا: الف: بهره وري درجه استفاده موثر از هر يك از عوامل توليد است.

ب: بهره وري در درجه اول يك ديدگاه فكري است كه همواره سعي دارد آنچه را در حال حاضر موجود است، بهبود بخشد. بهره وري مبتني بر اين عقيده است كه انسان مي تواند كارها و وظايفش را هر روز بهتر از روز پيش به انجام رساند. علاوه بر آن، بهره وري مستلزم آن است كه به طور پيوسته تلاشهايي در راه انطباق فعاليتهاي اقتصادي با شرايط دائماً در حال تغيير و همچنين تلاشهايي براي به كارگيري نظريه ها و روش جديد انجام گيرد. بطور كلي مي توان گفت بهره وري ايمان راسخ به پيشرفت انسانها است. (همان منبع)سازمان همكاري اقتصادي اروپا: بهره وري برابر با خارج قسمت خروجي (ميزان توليد) بر يكي از يا كل عوامل توليد است. (همان منبع)سازمان بين المللي كار: بهره وري عبارت است از رابطه بين ستاده حاصل از يك سيستم توليدي به داده هاي بكار رفته (مانند زمين، سرمايه، نيروي كار و ……) به منظور توليد آن ستاده. (همان منبع) عريف بهره وري يك فرهنگ، يك نگرش عقلاني به كار و زندگي است كه هدف آن هوشمندانه تر كردن فعاليتها براي دستيابي به زندگي بهتر و متعالي تر است. (همان منبع)

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 20صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0