<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری موسیقی</span>
تاریخ انتشار:
28 سپتامبر 2021
دسته بندی:

موسیقی درمانی : «در خصوص موسیقی و پیشینة آن تاکنون نظرهای متفاوتی در فرهنگ­ ها و جوامع مختلف دیده می­شود. بومیان آمریکا، موسیقی را از موهبت­های الهی می­دانند، برهما موسیقی را به عنوان وادی بر روی زمین آورد، پیروان فیثاغورث، آن را لحن موسیقی خلقت دانسته­اند و آن را بر گرفته از بانک گردش­های چرخ شناخته­اند و این نظریه را حکما و فلاسفة یونانی و اسلامی پذیرفته­اند. عطار، شاعر و عارف نام­آور ایرانی، آن را “لحن موسیقی خلقت” و ملودی “زبان هاتف غیبی” می­داند»(زاده محمدی، 1388: 37).«از کتاب­های ادگار کیس در می­یابیم که مردم آمالانتا، بسیار پیشرفته و متمدن بوده­اند و از موسیقی­ای استفاده می­کردند که به­طور قطع ترکیبی بود از موسیقی شرق و غرب، مردم از انرژی حاصل از نوسانات نوعی الکتریسیته در روش­های شفا بخش گوناگون استفاده می­کرده­اند. براساس نوشته­های ادگار کیس موسیقی هنر قدیم، در ربع پرده اجرا می­شده است که در سرود­ها مورد استفاده قرار می­گرفته و باعث ارتقای سطح هوشیاری در افراد می­گردیده است. در موسیقی قدیم مصر یک سوم پرده وجود داشته که بیشتر موجب ارتقای ذهنی در افراد بوده تا ارتقای روحی»(مری باسانو 1383: 23).

 «استفاده از موسیقی در شفای بیماران پیشینه­ای بسیار قدیمی و کهن دارد. در قبایل و تمدن­های نخستین در اکثر آیین­ها و مراسم، آواگری و حرکت­های موزون وجود داشته است. این روش عموماً برای ایجاد جذبه و خلصه، از خود بی خودی، تسلط بر ذهن و نفوذ در ناخوداگاه مورد استفاده قرار می­گرفته است. در این مراسم با القاء به فرد، از قوای مافوق الطبیعه برای تسکین و شفای بیمار طلب نیرو می­کرده و ارواح بیماری­زا را از بدن فرد دور می­ساخته­اند. در واقع ریتم طبل­ها و زنگ صدا­ها وسیله­ای برای تمرکز و توجه بیماران به القائات بوده و در اثر تلقینی، انرژی باوری کردن این مراسم به وجود آمد تغییراتی در ناخوداگاه و احساس فرد ایجاد شده و شفا صورت می­گرفت»«موسیقـی نزد مردم باستان، لازمـة بقا بوده و سـازندگان و نوازندگان موسیقی شـامل پزشـکان، درمان­گران، کشیشان، و کسانی می­شود که از طریق درمان­های روحـی­ جسم را شفا می­دادند. این افراد روحشان با موسیقی عجین شده و پیوندشان با موسیقی جدایی­ناپذیر بوده است. نوازندگانی که روح را مداوا می­کردند نزد مردم از احترام خاصی برخوردار بوده­اند. این درمانگران ارتباط روحی و جسمی بیماران خود را جدی می­شمرده و آنها از طریق روح، جسم را شفا می­دادند».

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0