<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  عوامل سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
14 اکتبر 2021
دسته بندی:

عوامل سازمانی: هدف سازمانی نوعی وضعیت مطلوب است که سازمان قصد رسیدن به آن را دارد . به بیانی دیگر ، هدف سازمانی نمایانگر یک نتیجه یا یک نقطه نهایی است که تلاش های سازمان در آن جهت صورت می گیرد .هدف ها یا استراتژی ها ثابت نیستند و کسی هم آن ها را بر سازمان تحمیل نمی کند، مدیران عالی و رده میانی سازمان باید برای واحدهای تحت نظر خود هدف ها را تعیین کنند و توانایی آنها در این مورد می تواند موفقیت سازمان را تضمین کند . برای تامین هدف ها و استراتژی ها و نیز برای تعیین موقعیت سازمان از طرح سازمانی استفاده می شود .در هر سازمان چندین نوع هدف  وجود دارد و برای تامین هر یک باید کار به خصوصی انجام شود . هدف های که به صورت رسمی تعیین می شوند و یا هدف های عملیاتی که سازمان در صدد تامین آنهاست تفاوت عمده وجود دارد .معمولا هدفهای کلی سازمان را مأموریت آن سازمان می نامند (یعنی دلیل وجودی سازمان ) مأموریت بیان کننده ارزشها ، آرزوها و فلسفه وجودی سازمان است ، گاهی هدفهای رسمی را مأموریت  سازمان  می نامند، که آنها عبارتند از گستره ی سازمان که به صورت رسمی مشخص شده است و نتایجی که سازمان در پی دستیابی به آنهاست.

معمولا فعالیت های شرکت در قالب هدف رسمی مشخص می شود و ممکن است بر ارزشها ،بازارها و مشتریانی تاکید کند که وجه مشخصه ی سازمان هستند .در هر حال هدف کلی  سازمان و فلسفه ی وجودی اش در اساسنامه ،مرامنامه یا گزارش سالانه نوشته می شود .هدفهای عملیاتی ،هنگام تعیین هدفهای عملیاتی آنچه را که سازمان باید از طریق  اقدامات و عملیات واقعی به آنها دست یابد تعیین می کنند ، و اینکه سازمان واقعا به چه کار مشغول است مشخص می نمایند .معمولا هدفهای عملیاتی در قالب دستاورد های  قابل سنجش و اندازه گیری بیان و در کوتاه مدت تامین می شوند. هدف های عملیاتی  با هدف های رسمی فرق می کنند ، آنها نمایانگر هدف های واقعی می باشند که با هدف های اعلام شده متفاوتند، معمولا هدف های عملیاتی به صورت وظایف و اقدامات اساسی است که سازمان باید انجام دهد و آنها مشابه فعالیت هایی است که یک زیر سیستم باید انجام دهد . این هدف ها عبارتند از : عملکرد کلی سازمان ، مرزگستری ، نگهداری ، تطبیق با محیط و تغییرات و فعالیت های تولیدی ، مسیر و جهت تصمیمات روزانه و فعالیت های درون سازمانی با هدف های خاص مربوط به کارهای اساسی سازمان مشخص می شود عملکرد کلی سازمان : سودآوری نشان دهنده عملکرد کلی سازمان های انتفاعی است . امکان دارد سودآوری بر حسب  سود خالص ، سود هر سهم یا بازده سرمایه گذاری بیان شود .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:29 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0