<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  اقدامات کنترلی پلیس قزوین در جذب گردشگران</span>
تاریخ انتشار:
13 آوریل 2022
دسته بندی:

اقدامات کنترلی پلیس قزوین در جذب گردشگران:بررسي در خصوص وضعيت صنعت گردشگري كشور ايران حاكي از آنست كه به لحاظ سهم بخش گردشگري از توليد ناخالص داخلي، كشور ايران در ميان ١٧٤ كشور جهان رتبه ٨٦ و در ميان كشورهاي حاشيه خليج فارس جايگاه سوم را پس از بحرين و قطر به خود اختصاص داده و نيز در زمينه سرمايه گذاري در صنعت گردشگري، كشور ايران در ميان ١٧٤ كشور جهان رتبه ١٧٢ و در ميان كشورهاي خاورميانه در رتبه آخر قرار گرفته است. همچنين به لحاظ ارزش صنعت گردشگري در سال ٢٠٠٥ كشور ايران درميان ١٧٤ كشور جهان رتبه ٤٣ را كسب نموده است (وزارت بازرگانی، 1388: 12-1).مطابق با سند چشم انداز ٢٠ ساله كشور ايران مي بايست در كليه زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در سطح منطقه رتبه اول را كسب نمايد، كه دستيابي به  ٥/1 درصد كل گردشگر و ٢ درصد كل درآمد گردشگري جهان از  اهداف سند چشم انداز ٢٠ ساله تلقي مي شود. قابليت هاي عمده صنعت گردشگري نظير گسترش انواع خدمات، ايجاد فرصتهاي شغلي، توسعه زيرساختها كه در نهايت توسعه انساني را به همراه مي آورد، از عمده دلايلي است كه در راستاي آن مي بايست بدان اهتمام ويژه اي داشت.همانطور كه اشاره شد ايران در بين ١٠ کشور اول جهان از لحاظ وجود جاذبه هاي توريستي قرار دارد. با اين که اين جاذبه ها شرط لازم توسعه صنعت گردشگری ميباشد ولي امنيت سفر، وجود تاسيسات مناسب اقامتي و تفريحي و همچنين تلاش براي معرفي جاذبه ها و جلب توريست هاي خارجي از عوامل مهم در توسعه صنعت گردشگری مي باشند.

روند سه دهه اخير ورود توريست به ايران نشان مي دهد که عوامل موثر در جذب توريست خارجي به ايران متزلزل بوده و اين روند دچار نوسانات زيادي شده است. براي بررسي دقيق تر اين موضوع در جدول 2-1 آمار مربوط به ورود توريست هاي خارجي به ايران در طي سالهاي ١٣٤٨ تا ١٣٨٥ به همراه ميزان و درصد تغييرات سالانه آورده شده است. در اين جدول ميزان نوسانات مذکور را به طور سالانه نشان مي دهد. براي بررسي بهتر، روند ورود توریست های خارجي در نمودار شماره 2-3 نمايش داده شده است. بر اساس اين نمودار مي توان اين روند را به سه مرحله مشخص تقسيم نمود. مرحله اول مربوط به سالهاي ١٣٤٨ تا ١٣٥٦ مي باشد. در طي اين مرحله اجراي برنامه هاي عمراني کشور و تلاش هايي براي گسترش امور زير بنايي و تاسيسات اقامتي و همچنين بسط روابط بين المللي ايران با کشورهاي خارجي اثر مثبتي بر صنعت گردشگری گذاشته و موجب گرديد تا تعداد توریست های خارجي وارد شده به ايران از ٣٤١١٩٨ نفر در سال ١٣٤٨ به٦٧٨١٥٧ نفر در سال ١٣٥٦ برسد که به طور متوسط رشدي معادل ٦٥/٢٢ درصد در سال را نشان مي دهد. با وقوع انقلاب اسلامي و شروع جنگ تحميلي، صنعت گردشگری ايران وارد مرحله دوم خود مي شود. در اين دوره ضمن آنکه از لحاظ فرهنگي جامعه آمادگي پذيرش توریست های خارجي را نداشت، خارجي ها نيز به دليل عدم احساس امنيت کافي، تمايل چنداني به ديدار از ايران نداشتند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:40 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0