<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  رضایت مصرف کننده</span>
تاریخ انتشار:
2 دسامبر 2021
دسته بندی:

رضایت مصرف کننده (مشتری ): گسترش شدید رقابت و پویایی اقتصادی آرمان های و اهداف سازمان ها طی چند سال اخیر دچار تغییرات عمده ای شده است . در حالی که پیش که از این تمرکز برجذب مشتریان جدید ، سیاست عمده سازمان ها بوده ،امروز سیاست های راهبردی وتجارت برحفظ و بهبود وفاداری افزایش اعتماد مشتریان نسبت به سازمن متمرکز شده اند . مهمترین علل چنین تغییری افزایش آگاهی و اطلاع عمومی نسبت به پیامدهای مطلوب رضایت و وفاداری مشتریان است . به عبارتی دیگر ، مشتری مداری به عنوان سنگ بنای نظریه های مدیریت بازاریابی نوین شناسایی شده است . تردیدی نیست ک در عصر تولید انبوه و رقابت بی انتها ، سازمان هایی می توانند به موفقیت دست یابند که میزان رضایتمندی مشتریان خود را تاسطح وفاداری کامل افزایش دهند و اصلی ترین مساله در رسیدن به این رضایت ، ارائه کالا یاخدمات باکیفیت مورد انتظار مشتریان است که از طریق اعمال مدیریت مناسب در مواجهه با مسائل درون سازمانی تحقق می یابد.کیفیت کالا از مهمترین عوامل رضایتمندی مصرف کنندگان است . متغیرهایی که بی توجهی به آنها افول مشتری مداری رابه دنبال دارد .

مشتریان و مصرف کنندگان همواره در جستجوی عرضه کنندگان هستند که کالا یاخدماتی به مراتب بهتر به آنها ارائه کند شواهد ومدارک زیادی نیز نشان می دهند که در دنیای رقابتی امروز ، کشف نیازها وخواسته های مشتریان وبرآورده ساختن آنها قبل از رقبا یک شرط اساسی موفقیت برای شرکتهاست. از این رو سازمان ها و بنگاههای تجاری تلاش می کنند تا از طریق دستیابی به مزایای منحصر به فرد نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند .یکی از متداول ترین روشها جهت تعیین میزان ارضای نیازها و خواسته ها از طریق کالاها و خدمات ارائه شده توسط سازمان ها سنجش رضایت مشتری است .اندازه گیری رضایت مصرف کننده(مشتری ) ابزار موثری برای کنترل عملکرد کلی سازمان ارائه کرده و سازمان را در تشیخص ضعف هایش وتلاش برای برطرف کردن آن ها یاری می دهد و امکان شناسایی برتری های اقتصادی به مقتضای شرایط خاص زمانی را برای سازمان فراهم می سازد .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 39 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0